• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

[ACME 52740] WRmnouz 61 51 88-90 003-4

mair81

Znany użytkownik
Reakcje
2 0 0
#1
Seria pojazdu: WRmnouz
Epoka: VI
Producent: A.C.M.E.
Numer katalogowy: 52740
Rok produkcji: 2013
Zarząd kolei: PKP IC
Numer inwentarzowy: 61 51 88-90 003-4
Stacja macierzysta: W-wa Grochów
Liczba osi: 4
Długość: 303 mm
Rewizja: 15.12.11

Wagony typu 406A / dawniej Z1AWR / stanowią przebudowę wagonów typu Z1A ABB Henschel, które PKP zakupiło w liczbie 50 sztuk / 15 I klasy i 35 II klasy / w latach 1996-1997. W 2005 roku przebudowie poddano dwa wagony, które otrzymały schemat malowania „Kiepura” / numery 61 51 88-90 001-8 oraz 61 51 88-90 002-6 /. Natomiast w roku 2011 oraz 2012 przebudowano dodatkowo dwa wagony / 61 51 88-90 003-4 oraz 61 51 88-90 004-2 /które otrzymały już schemat malowania standardowy dla PKP IC. Wagony z „pierwszego rzutu” nieco się różnią od wagonów z „drugiego rzutu”, choćby brakiem drzwi ładunkowych w ścianach bocznych i ilością wywietrzników na dachu.

IMG_1526.JPG
IMG_1528.JPG
IMG_1530.JPG
IMG_1531.JPG
IMG_1532.JPG
IMG_1533.JPG
IMG_1534.JPG
 

Zabkret

Znany użytkownik
Reakcje
1 0 0
#3
Kiedyś się zachwycałem modelami ACME, ale teraz, gdzie sam produkuje model, i widzę, jakie możliwości są, to ja się szczerze pytam, dlaczego te wagony kosztują taką kupę pieniędzy! Wystarczy się popatrzeć na te ohydne łączenia, gdzie slajdy formy się stykają. Przecież to jest paskudztwo… Ten model jest około 30% za drogi. Biorąc pod uwagę rozwiązanie techniczne z ostatniego tysiąclecia do odbioru prądu na oświetlenie i z tym związany opór toczny, to nawet 40% za drogi.

Model nie jest zły, ale szczerze mówiąc nie warty tej wysokiej ceny. Ale to moje osobiste poczucie, każdy to ma własne kryteria ile chce wydać za model, i co oczekuje za swoje pieniądze.

ACME coach .jpg
 
OP
OP
mair81

mair81

Znany użytkownik
Reakcje
2 0 0
#4
Bzdury piszesz, wagonów Z1A ABB Henschel zostało zakupionych tylko 15, a nie 50 sztuk o_O
Racja, błąd popełniony z rozpędu. Z1A ABB było 15 a Z1B ABB 35.[DOUBLEPOST=1402514839][/DOUBLEPOST]"Ten model jest około 30% za drogi. Biorąc pod uwagę rozwiązanie techniczne z ostatniego tysiąclecia do odbioru prądu na oświetlenie i z tym związany opór toczny, to nawet 40% za drogi."

To ile procent swojej ceny warte są wagony Tillig lub Roco....
 

Zabkret

Znany użytkownik
Reakcje
1 0 0
#5
Nie mówię tu o Roco albo Tillig. Warto by było popatrzeć czy Roco i Tillig też maja takie widoczne łączenia slajdów? ACME trochę spoczęło na laurach co chodzi o jakość.
 

elektryk33

Aktywny użytkownik
Reakcje
1 0 0
#7
Model bardzo ładny, lecz trochę mało "elastyczny" jeśli chodzi o zestawienia. Prócz pociągów Nicea-Moskwa oraz EIC Panorama nie znalazłem innego przeznaczenia dla tego wagonu. Może ktoś inny złapał go w jakimś innym składzie ?
 

SU46-017

Aktywny użytkownik
Reakcje
2 0 0
#8

elektryk33

Aktywny użytkownik
Reakcje
1 0 0
#9
Dzięki, ale oba wagony są to przebudowane wagony typu Bautzen89. Ale faktycznie udało mi się ustalić, iż wagon jak w temacie jeździł w Sobieskim. Mamy więc już 3 możliwości dla tego wagonu. Może ktoś coś dorzuci?
 

SU46-017

Aktywny użytkownik
Reakcje
2 0 0
#10

elektryk33

Aktywny użytkownik
Reakcje
1 0 0
#13
Ale to jest trochę inny wagon. W 2005 roku przebudowano 2 wagony specjalnie na potrzeby EN Kiepura. Natomiast model wagonu opisanego w temacie przedstawia jeden z dwóch wagonów przebudowanych w 2011 i 2012 roku różniący się nieznacznie od tych przebudowanych w 2005r.

Przy okazji ponawiam apel w sprawie składów w którym można było spotkać ten wagon. Ja ustaliłem trzy : "Sobieski", "Panorama" i Moskwa-Nicea.
 

Miko

Aktywny użytkownik
Reakcje
214 0 0
#14
W piątek 15 maja wagon 61 51 88-90 002-6 pojawił się w składzie "Krakusa".
Od grudniowej zmiany rozkładu jazdy dość często pojawia się taki wagon w EIC Krakus, nawet chyba częściej niż inne ;) Jednak widziałem tylko biało granatowy (taki jak na zdjęciu), nigdy nie spotkałem tej drugiej wersji w malowaniu IC (co oczywiście nie znaczy że nie było).
 

czang

Użytkownik
Reakcje
115 2 0
#15
Trochę odświeżę temat... A czy ten wagon nie "latał" z Kiepurą?

Np na tym filmie, pierwszy wagon za lokomotywą?


Bardzo proszę o pomoc, staram się skompletować taki skład.
 

elektryk33

Aktywny użytkownik
Reakcje
1 0 0
#16
Ano latał. To przecież 113A ale nie wiem czy wogóle i jak ewentualnie zawansowana modyfikacja tego wagonu. No nie jechał na całej trasie ale zdaje się tylko do granicy. Może Robo albo Heris go zrobią.
Na pewno na filmie nie jest to wagon z tego tematu, bo te wagony pochodzą z 2013 roku.
 

jack_flash

Aktywny użytkownik
Reakcje
652 64 8
#18
Kiedyś się zachwycałem modelami ACME, ale teraz, gdzie sam produkuje model, i widzę, jakie możliwości są, to ja się szczerze pytam, dlaczego te wagony kosztują taką kupę pieniędzy! Wystarczy się popatrzeć na te ohydne łączenia, gdzie slajdy formy się stykają. Przecież to jest paskudztwo… Ten model jest około 30% za drogi. Biorąc pod uwagę rozwiązanie techniczne z ostatniego tysiąclecia do odbioru prądu na oświetlenie i z tym związany opór toczny, to nawet 40% za drogi.

Model nie jest zły, ale szczerze mówiąc nie warty tej wysokiej ceny. Ale to moje osobiste poczucie, każdy to ma własne kryteria ile chce wydać za model, i co oczekuje za swoje pieniądze.

Zobacz załącznik 205023
Przegladalem ostatnio temat nowosci PKP, asumpt do Chrobrego oraz jego ceny. Otoz pod koniec 2012 nabylem zestaw Jana Kiepury, dwa wagony, 2 klasa plus restauracyjny 55054. Zalozylem sprzegi Fl, puscilem na probe, ki diabel, wagony sie rozprzegaja. Patrze, a tu istny horror. Po objrzeniu 2 klasy swierdzilem, ze zlozono rame nie dokladnie. Jeden z zatrzaskow nie byl docisniety i tak zostal sklejony. Potem rame pomalowali, no i wagon gotowy. Jeden z elementow podwozia tez sobie odpadl, bo byl przyklejony po jednej stronie, chyba kleju zabraklo. Od tej pory nie kupuje ACME na odleglosc.
Narzekalem w TEE-USA, powiedzieli, ze to pewnie w czasie transportu. Zdarza sie przy wstrzasach. Oczywiscie bzdura, bo spoina by pekla razem z farba. Tak wyglada jakosc w stosunku do ceny. Podali mi pozniej adres ACME, ale oczywiscie mozna sobie pisac. Okazalo sie, ze ACME jak wiele innych firm mialo w Chinach problemy.
Dolaczam fotke jako corpus delicti:

DSC_6396.JPG
 

Załączniki

Podobne wątki