• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

[ACME 52720] Bdmnu-x 51 51 21-70 122-8

DziDzia

Mistrz tłuczniowania
MSMK
Reakcje
842 3 0
#1
-Producent: ACME
-Nr katalogowy: 52720
-Nr inwentarzowy: 51 51 21-70 122-8
-Zakład/Stacja macierzysta: Warszawa Grochów
-Naprawa rewizyjna: REV. PO. 28.02.93
-Ilość osi: 4
- ilość przedziałów: 11
-Długość (oczekiwana): 303mm

Wagon osobowy 2 klasy 136A, stanowi uzupełnienie zestawu ACME 90029 - Bystrzyca (http://modelarstwo.info/threads/acme-90029-zestaw-wagonów-ic-bystrzyca-51-51-19-70-253-5-21-70-148-3-21-70-152-5.20076/)
Zalety:
Bardzo ładna prezencja
Bogato odwzorowane wnętrze
Ruchome zderzaki i podesty między wagonowe
Bardzo lekka i płynna jazda
W moim egzemplarzu nadruki są za grube (wyglądają średnio)
Dużo części do samodzielnego montażu
Wady:
Zderzaki są schowane

PC260038.JPG

PC260031 — kopia.JPG
PC260032.JPG
PC260035.JPG
PC260036.JPG
PC260037.JPG
PC260047.JPG
PC260030.JPG
 
Ostatnio edytowane:

Krzysztof Koj

Znany użytkownik
Reakcje
634 3 1
#5
Od tego właśnie mamy forum dyskusyjne, aby pojawiające się tutaj informacje weryfikować i o nich dyskutować.
To prawda, ale forum mamy też od tego, żeby najpierw PYTAĆ, a dopiero potem twierdzić, że coś jest za grube, za małe, za duże, albo że czegoś nie było itd...
Szczególnie, jeśli nie wie się zbyt wiele na dany temat, a chyba każdy z nas wie, co wie, a czego nie wie...;)
 
OP
OP
DziDzia

DziDzia

Mistrz tłuczniowania
MSMK
Reakcje
842 3 0
#7
Powinienem napisać: "W moim odczuciu są za grube, ponieważ się zlewają. Warto dodać, że z jednej strony B w oznaczeniu Bdnmu-x praktycznie nie ma górnej dziurki,a z drugiej jest ona wyraźnie widoczna". Czy tak było w oryginale?
 

Krzysztof Koj

Znany użytkownik
Reakcje
634 3 1
#8
Ma Pan rację, ale gdyby nie ten temat, zapewne wielu jeszcze długo o tych napisach by się nie dowiedziało.
Dowiedzieliby się o tych napisach dokładnie tyle samo, gdyby zapytali, dlaczego te oznaczenia są inne, dziwnie "grube" itd.
Ale tu nikt o nic nie pytał, tylko stwierdził, że: "oznaczenia (nadruki)" są za grube...
Osobiście nie wiem, jakie są oznaczenia na tym modelu i to w dodatku z obu stron. NIe widziałem nigdy tego modelu, nie opracowywałem dokumentacji do jego oznakowania i malowania, ale wiem (pamiętam !), że wagony typu 136A (a także np. 134Aa i 134Ab) miały początkowo oznaczenia serii i numery inwentarzowe wykonane innym niż normanie, "pogrubionym" krojem pisma i tego jestem pewien.
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
DziDzia

DziDzia

Mistrz tłuczniowania
MSMK
Reakcje
842 3 0
#9
Z prawej jest ok, ale z lewej widać te przegrubienia.
Bez tytułu.jpg

Mała pierdułka, pewnie są większe, ale to mi się w oczy jakoś rzuciło.. Nie wiem czemu..
 

tcy

Znany użytkownik
Reakcje
61 0 0
#11
Ma Pan rację, ale gdyby nie ten temat, zapewne wielu jeszcze długo o tych napisach by się nie dowiedziało.
W Świecie Kolei ukazały się opisy już chyba wszystkich nowszych wagonów pasażerskich PKP (od 1990 roku):
ŚK 2009/12 Autor: Andrzej Etmanowicz Tytuł: KOLEJ W POLSCE – Pierwsze seryjnie produkowane wagony 2 klasy standardu Z2 typu 136a na PKP (cz.1). Wersje fabryczne bez klimatyzacji
 

Bodek

Aktywny użytkownik
Reakcje
473 4 0
#12
Czcionka jest na pewno OK, bo też taką pamiętam z tamtych lat, natomiast w kwestii jej wielkości podzielam zdanie DziDzi.
Osobiście nigdy nie spotkałem wagonu pasażerskiego PKP, na którym numer inwentarzowy napisany byłby czcionką większą niż czcionka, którą opisano prędkość maksymalną wagonu w ramce u dołu pudła, a z taką sytuacją tu mamy do czynienia . Mam ten model (oraz zestaw IC Bystrzyca) i niestety ten szczegół także kuje mnie w oczy (z resztą w kilku innych modelach także).
W moim odczuciu wiele napisów na wagonach ACME (a już szczególnie u Tilliga) jest przeskalowanych, w tym m.in. te w ramce z datą rewizji (w omawianym przypadku datą produkcji wagonu), mimo iż zachowują właściwy krój liter i cyfr używanych na PKP.
 

Bodek

Aktywny użytkownik
Reakcje
473 4 0
#13
W moim odczuciu wiele napisów na wagonach ACME (a już szczególnie u Tilliga) jest przeskalowanych, (...).
Z tym Tilligiem to przesadziłem. Teraz obejrzałem zdjęcia kilku ostatnich ich modeli i muszę zwrócić im honor, bo napisy są ładne i we właściwej wielkości i proporcji. Moja uwaga w odniesieniu do Tilliga dotyczyć może więc jedynie starszych modeli tej firmy.

PS. Chciałem edytować mój poprzedni wpis, ale już nie było to możliwe.
 

Preki

Aktywny użytkownik
PGM
Reakcje
96 2 0
#17
Z siódemkami czasami te wozy się trafiały, szczególnie w relacjach do Gdyni :) Więc można od biedy którąś wziąć.
 

ALn772

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#18
Temat trochę już ma, ale mam pytanie. Ostatnio kupiłem sobie taki wagon i zastanawiam się do czego służy ta płytka elektryczna wewnątrz.
 

Podobne wątki