• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

[A.C.M.E., 55093] wagon Bcdmnu 51 51 50-70 003-4, 51 51 50-70 011-7

mair81

Znany użytkownik
#1
Seria pojazdu: Bcdmnu
Epoka: V
Producent: A.C.M.E.
Numer katalogowy: 55093
Rok produkcji: 2013
Zarząd kolei: PKP IC
Numer inwentarzowy: 51 51 50-70 003-4 oraz 51 51 50-70 011-7
Stacja macierzysta: W-wa Grochów
Liczba osi: 4
Długość: 303 mm
Rewizja: 30.04.2004 , 30.04.2004

Wagony typu 134Ab / bo taki odzwierciedlają modele firmy ACME / zostały wyprodukowane przez fabrykę Hipolita Cegielskiego w Poznaniu w latach 1991-1992. Łącznie powstało 12 egzemplarzy tego wagonu / dwa pierwsze stanowiły prototypy i różniły się od wagonów wyprodukowanych później tym, że posiadały prądnicę prądu przemiennego /. Wagony otrzymały numery w zakresie 51 51 50-70 000-0 – 51 51 50-70 011-7.
10 wagonów zostało przebudowanych w 2007 roku w ramach napraw głównych, po których otrzymały nową numerację. Dwa pozostałe egzemplarze jeszcze w 2013 roku pozostawały w stanie fabrycznym lecz były już nieużytkowane.
Wagony posiadają schemat malowania obowiązujący w PKP IC od 2003 roku do chwili obecnej.

Ps.1 - Miałeś rację Bronco_Billy z tym brystolem. Wziąłem jednak nie A2 tylko największy jaki mieli.
Ps.2 - Celowo zdjęcia robione w takim świetle. Pomyślałem, że naturalne światło doda trochę realności. Mnie się tak czy inaczej podoba / fajnie widać przedziały i fotele na zdjęciach z boku pod kątem /.

Bcdmnu_51_51_50-70_003_4 (1).JPG
Bcdmnu_51_51_50-70_003_4 (3).JPG
Bcdmnu_51_51_50-70_003_4 (5).JPG
Bcdmnu_51_51_50-70_003_4 (6).JPG
Bcdmnu_51_51_50-70_003_4 (8).JPG
Bcdmnu_51_51_50-70_003_4 (9).JPG
Bcdmnu_51_51_50-70_011_7 (1).JPG
Bcdmnu_51_51_50-70_011_7 (3).JPG
Bcdmnu_51_51_50-70_011_7 (5).JPG
Bcdmnu_51_51_50-70_011_7 (6).JPG
Bcdmnu_51_51_50-70_011_7 (7).JPG
Bcdmnu_51_51_50-70_011_7 (9).JPG



 
#2
Jeśli można to kilka słów od siebie na temat tego zestawu,a raczej jego wykonania-jestem dość mocno rozczarowany jakością wykonania,szczególnie przedziałów pasażerskich
Pierwszy komplet który dostałem,odesłałem spowrotem do sklepu-leżanki były tragicznie krzywo wklejone-przysłali drugi,leżanki mniej krzywo ale skaza na oknie od wewnątrz..odsyłka spowrotem,w czasie rozmowy telefonicznej proszę właściciela sklepu,żeby dokładnie obejrzał ten trzeci komplet zanim wyśle-oczywiście przyznał mi rację itd..
Czekam,po dwóch dniach telefon-miła pani informuje mnie,że mają na stanie 5 kompletów ale każdy ma jakieś wady!!!! a to ślady kleju,a to zapadnięte okno,a to spaprane wnętrze,czujecie to koledzy-5 kompletów od sławnej firmy ACME,po 450 zł i same buble!!!
Ponieważ nie mogłem dlużej czekać,na własną odpowiedzialność zgodziłem się,żeby sklep z tych 10 szt wybrał dwie z najmniejszymi wadami....z jednego udało się zetrzeć klej,drugi ma trochę krzywo wklejone leżanki...
Zapytałem właściciela sklepu-który sam był w lekkim szoku,bo do tej pory nie zwracali aż takiej uwagi co ACME nam wciska-co ma zamiar z tym zrobić,stwierdził że to bardzo dokładnie opisze wszystko i odeśle,zobaczymy,i jaki skutek to odniesie...
Jednoczesnie chciałbym podziękować,i pogratulować bardzo, profesjonalizmu i życzliwości dla klienta, Panu Adamowi i jego ekipie z Pomorza,za to że nie olali klienta tylko starali się sprawę załatwić do końca,na tyle dobrze ile sami mogli
Przyznam się że trochę się zraziłem do ACME-za te pieniądze takie dziadostwo nie powinno mieć miejsca,a czytając forum wynika że i inni sławni-drodzy,wcale nie są lepsi..
 

mikl

Znany użytkownik
#3
Jeśli można to kilka słów od siebie na temat tego zestawu,a raczej jego wykonania-jestem dość mocno rozczarowany jakością wykonania,szczególnie przedziałów pasażerskich
Jeslo to jakiekolwiek pocieszenie to nie tylko Ty masz takiego pecha. Wyglada na to, ze wiekszosc wagonow na jakies "uszczerbki na zdrowiu". Ja osobiscie wydalem wiecej na przesylki/odsylki itp niz te wagony sa warte. Wiecej informacji znajdziesz w linku ponizej.

http://forum.modelarstwo.info/threads/moje-doświadczenia-z-wagonami-acme.19143/
 

EC45

Aktywny użytkownik
#6
Naprawy głównej nie przeszły w 2007 roku numery 004 i 012. Łatwo je rozpoznać, ponieważ brak u nich charakterystycznej osłony podwozia. A czy posiada ktoś informacje na temat ich kursowania (nazwy pociągów, relacje) tuż wyłączeniem ich z eksploatacji ?
 

Preki

Aktywny użytkownik
PGM
#7
Nie wiem czy chodzi o ten wagon, ale numer 001 stoi pod wiatą na Grochowie - widać go z peronu przystanku Warszawa Olszynka Grochowska.
Pod wiatą stoi 57 51 51-40 000-0 Bcdmnu, typ 134Aa, prototypowy z innymi wózkami i drzwiami łamanymi. Wnętrze też się różni, bo wyłożone jest drewnopodobną sklejką, a nie laminatem jak seryjne 134Ab.
 
#11
Czy któryś z szanownych kolegów orientuje się, co się dzieje z dwoma wagonami tego typu, które nie przeszły naprawy głównej ?
To może podsumujmy, bo powyżej pojawiły się informacje o kilku wagonach ;)
Było 12 wagonów 134Ab (model omawiany w tym wątku) i 2 prototypowe wagony 134Aa [1]. Spośród 12 wagonów 134Ab 10 sztuk zmodernizowano w 2007 roku w Newagu [2]. @EC45 pytał chyba o pozostałe 2 wagony 134Ab o numerach 000-0 i 004-2, które można zobaczyć na tym zdjęciu z 2013 roku:
www.wgk.cal.pl/details.php?image_id=9696

Te 2 wagony były przez kilka lat odstawione na terenie wagonowni Warszawa Grochów [3]. W 2015 roku trafiły do Pesy i zostały zmodernizowane w ramach przetargu na modernizację 150 wagonów na trasę Przemyśl - Szczecin [4]. Oznaczono je typem 171A (seria Bc10mnouz) i wyglądają obecnie tak:
http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=131822947&postcount=33801

Jeżeli chodzi o 2 prototypowe wagony 134Aa, to jeden w 2011 roku został zmodernizowany przez Newag. Ma wymienione wózki, został dostosowany do prędkości 200 km/h i oznaczony typem 134Ac [5]. Wagon jest znany jako "kuszeta na dwieście" ;)
Wygląda tak: www.wgk.cal.pl/details.php?image_id=13031

Natomiast drugi prototyp nie miał tyle szczęścia, napisał o nim @Preki kilka postów wcześniej. PKP Intercity próbowały go zmodernizować do podobnego standardu jak pierwszy – były przetargi, ale zostały unieważnione z powodu braku ofert [5], [6], [7].

Źródła informacji:
[1] https://pl.wikipedia.org/wiki/HCP_Z2#Konstrukcja
[2] https://pl.wikipedia.org/wiki/HCP_Z2#134Ab
[3] http://www.wgk.cal.pl/details.php?image_id=1681
[4] http://bautzen.cal.pl/wagony150.html
[5] https://pl.wikipedia.org/wiki/HCP_Z2#134Ac
[6] http://inforail.pl/pkp-intercity-chca-zmodernizowac-wagon-134a-aktualizacja-_more_85846.html
[7] http://bautzen.cal.pl/wagony3.html
 

Podobne wątki