• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

[A.C.M.E. 52361] wagon 61 80 88-94 509-1 WRbumz139 DB

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.331 463 29
#1
Wagon restauracyjno-barowy 61 80 88-94 509-1 serii WRbumz139 Deutsche Bundesbahn

Podstawowe informacje o modelu
Producent: A.C.M.E.
Nr katalogowy: 52361
Nr inwentarzowy: 61 80 88-94 509-1
Seria: WRbumz139
Epoka: IV
Stacja: Hamburg
Data rewizji: 02.04.86
Długość: 315 mm (oryginał: 27,50 m)
Liczba osi: 4

Opis modelu
Model wagonu restauracyjno-barowego 61 80 88-94 509-1 serii WRbumz139 Deutsche Bundesbahn w pierwotnym malowaniu kremowo-czerwonym, z dolnym pasem czerwonym, wg schematu Trans Europ Express. Wagon wyposażony jest w pantograf do odbioru prądu z górnej sieci jezdnej podczas dłuższych postojów. Przeznaczony do pociągów TEE i IC kursujących z prędkością do 200 km/h

Model wykonany bardzo szczegółowo, z odwzorowanymi licznymi detalami. Stopnie wykonane techniką fototrawienia, z ażurową kratką. Zderzaki sprężynujące. Wózki z imitacjami hamulców tarczowych. Więcej zdjęć i wrażeń w wątku "Moje doświadczenia z wagonami ACME": http://forum.modelarstwo.info/threads/moje-doświadczenia-z-wagonami-acme.19143/page-6#post-405213
IMG_8995b.jpg
IMG_9001b.jpg
IMG_8993b.jpg
IMG_8999b.jpg
 
Ostatnio edytowane:

yahya

Znany użytkownik
Reakcje
35 0 0
#2
Czy wiadomo, czym była szara skrzynka na dachu obok pantografu? Czy to przetwornica 15 kV na niższe napięcie stosowane w wagonie?
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.286 61 2
#3
Jeśli dobrze się orientuję to ta skrzynka to jest transformator, który obniża napięcie z 15000V do napięcia roboczego w instalacji wagonu. Przyznam się nie wiem na jakie napięcie jest instalacja NN w tych wagonach ale prawdopodobnie 220 lub 380, natomiast transformator przypuszczalnie obniża napięcie do 1000V jakie jest podawane z lokomotywy. Pantografy z transformatorami słuzyły przede wszystkim do podtrzymania zasilania w kuchni podczas postojów na stacjach bez lokomotywy (wiele dworców czołowych wymaga przepinania lokomotyw). Podczas jazdy pociągu pantografu na wagonie nie używa się bo zasilanie jest podawane z przewodu ogrzewczo zasilającego. Postaram się zgłębić ten temat i wtedy moze uda mi się podać bardziej pewne informacje.
 

Podobne wątki