• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Mój ZNTK UMF - modele wagonów cystern typu 406R

ffox

Administrator
Zespół forum
Reakcje
3.455 12 0
CoCu dobrze pisze.
Pamiętam, że Klein (chyba wszystkie) swoje modele pakował w taki "papier śniadaniowy" i faktycznie każdy model jaki wpadł w moje ręce był cały.
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.852 116 22
No tak, tylko że Klein pakował modele bezpośrednio w pudełka i nie były zupełnie niczym zabezpieczone, a papierek nie wiem przed czym chronić niby miał. Na pewno nie chronił skutecznie przed "lataniem" modelu w pudełku, ale mimo to faktycznie modele wad raczej nie miały od tego.
Zaś pakowanie modeli z wieloma drobnymi detalami w gąbkę dobrze bardzo chroni sam model, ale za to zaczepianie elementów o gąbkę niszczy detale i to już przy samym tylko wyciąganiu/chowaniu, dlatego ja stosuję od pewnego czasu patent z torebkami śniadaniowymi (foliowymi). Po pierwsze owija się detale i już nie haczą, a po drugie łatwiej jest taki model wyciągnąć, bo wystarczy pociągnąć za folijkę. Papier śniadaniowy czy inny nie polecam bo jest sztywny i detale drobne od niego mogłyby się powyginać, a i sam papier mógłby się rwać niechcący.
Tak więc papier i Klein oraz folia i gąbka to dwie różne sprawy.
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.852 116 22
Dokładnie. Tylko przypatrz się modelom małoseryjnym w naszym kraju. Który producent stosuje folie? A to właśnie Ci producenci robią modele wydetalowane i bardzo niejednokrotnie delikatne. Ranger pokazał swoje modele stronę wcześniej w gąbce, ale bez folii. Może chciał ją dodać, może nie.
Poza tym, nawet jak już je ktoś stosuje, to często obejmuje ona tylko środkową część modelu. A model ma detale nie tylko na środku przecież. Dlatego dla mnie najlepszym rozwiązaniem jest owijanie po całości delikatną folią. ACME stosuje w modelach owijanie całego modelu, ale po pierwsze folia jest dość sztywna i po jej powyginaniu potrafi się zrobić miejscami tak sztywne miejsce że powszechnie anteny dachowe się łamią, a po drugie kawał folii jest wielki i owija model kilkukrotnie, przez co zapewne większość osób po zakupie modelu pozbywa się folijki.
 

dgajus

Moderator Grupy SKMK
SKMK
Reakcje
3.156 42 1
Panowie, to Wy sobie rozmawiajcie dalej na temat foliowania, pakowania etc., a tymczasem moja beczka już ukończona i zapakowana ... do gablotki :)To mój pierwszy model wagonu zbudowany z blach fototrawionych, zakupionych od Rangera. I tutaj podziękowania dla twórcy, dzięki któremu model może zasilić szeregi mojej kolekcji. W budowie modelu popełniłem kilka błędów, między innymi nie udało mi się uratować jednej z kalek, którą niechcący dotknąłem palcem, gdy już była prawie sucha, no ale cóż nie myli się ten kto nic nie robi. A beczka tak się prezentuje:
DSC_0394.JPG
DSC_0396.JPG

DSC_0399.JPG


A tutaj coś dla forumowiczów poszukujących gotowych zestawów pociągów zgodnie ze skalą 1:1 ;)
BR285.jpg

Źródło zdjęcia: http://mirash9320.flog.pl/wpis/4679805/br-285-124-lotos-kolej-czerwiensk-osobowy
DSC_0390.JPG
 

Zbyszek

Znany użytkownik
Reakcje
810 71 5
Prezentuje się ładnie, odnoszę jednak wrażenie, że zbiornik jest osadzony wysoko w stosunku do ramy wagonu.
 

dgajus

Moderator Grupy SKMK
SKMK
Reakcje
3.156 42 1
Możliwe, że wsporniki zbiornika trochę przylutowałem za blisko siebie, tzn. do wewnątrz zamiast bardziej na zewnątrz, dlatego tak wyszło. Niestety - w porę tego nie zauważyłem.
 
OP
OP
Ranger

Ranger

Znany użytkownik
Reakcje
2.441 7 1
KAżdy model jest pakowany w folie i dopiero do gąbki. Inaczej zwykły haczyk zaczepiałby o nią. To chyba logiczne ale dla tych podejrzliwych napisać trzeba. Tak jak w modelach wielkoseryjnych wyciąga sie go za folijkę a nie pchając paluchy gdzieś w szpary.
Jednakże folia na fotkach brzydko wygląda. W sumie kto by pomyślał, że wrzucenie dwóch fotek wzbudzi taką sensację:D
Dariusz masz zbiornik za wysoko, powinien siedziec na rami i na środkowej podporze - za wąsko rozstawione podpory boczne. Jak na pierwszy model to jest dobrze. Następny będzie już dwa razy lepszy. Proponuje 29R bo są wg. mnie bardzo fajne. Niestety chyba mało znane przez większość.
 
OP
OP
Ranger

Ranger

Znany użytkownik
Reakcje
2.441 7 1
Chciałbym was poinformować o wznowieniu serii 406R. Mam 20 zest. Tym razem odlewaniem zbiorników zajął sie Shepard więc ich jakosc nie pozostawia nic do życzenia. Dodatkowo zestawy maja oddzielnie odlew z zaworami.
Obecnie zestawy będa po 240zł i zawierają instalację hamulcową wraz ze zbionikami. Zapraszam do zamawiania. Dostępne są cysterny z ep. IVa i IVc.
DSC00142-1024x519.jpg

Oczywiście cysterna jedziła też w szarych barwach.
 
OP
OP
Ranger

Ranger

Znany użytkownik
Reakcje
2.441 7 1
Z przyjemnością informuję, że są już dostępne nowe wagony 406R. W wersji poprzedniej poprawiono:
- mocowanie zbiornika na śrubki
- instalacja hamulcowa i powietrzna
- przykręcane wózki
- końcowa barierka ze struny, wytrzymała i twarda.

Dołączyło malowanie białe DEC. Zapraszam również do odwiedzenia galerii w której jest masa fotek i porównanie skal.
 

Załączniki

OP
OP
Ranger

Ranger

Znany użytkownik
Reakcje
2.441 7 1
W razie potrzeb moga byc dostepne biale DEC. W zestawie sa teraz dodatkowo srubki i cala instalacja hamulcowa i powietrzna. Cena bez zmian.
Dostepna sa jeszcze oznaczenia na brunatne DEC i PEC.
 
OP
OP
Ranger

Ranger

Znany użytkownik
Reakcje
2.441 7 1
Najnowsze malowanie 406R się zmaterializowały, dodatkowo jest od teraz dostępne wersja lekko ubrudzona DEC oraz DEC CPN:
DSC04423.JPG DSC04436.JPG DSC04443.JPG DSC04428.JPG DSC04434.JPG DSC04461.JPG
Najważniejszą nowością w cysternach jest fakt, że wszystkie odpowiedzialne i delikatne części tj. górny pomost, drabinki, barierki, schodki, instalacja zostały zastąpione częściami wykonanymi ze stali kwasoodpornej.
Obecnie da się je pogiąć jedynie umyślnie lub upuszczając cysterna na ziemię.
Cena wagonów 406R od teraz będzie wykosić 499zł pomimo zmiany technologii i polepszenia jakości wyrobu. Dotyczy to wszystkich malowań.
Link do galerii.
 

Podobne wątki