• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Mój ZNTK UMF - modele wagonów cystern typu 406R

FENIX

Znany użytkownik
Reakcje
3.287 247 30
koniecznie dołóż belki krańcowe na wózkach, inaczej będą się rozjeżdżały po pewnym czasie , a osie będą wylatywać ,znam temat, przerabiałem to.
 
OP
OP
Ranger

Ranger

Znany użytkownik
Reakcje
2.413 7 1
Myślisz, że aż tak? Przetestuję pod obciążeniem te wózki. Na razie nie mieliśmy od trzech lat z nimi problemu. Może w Twoich sposób połączenia był nietrwały? W naszych jest śruba i do tego na każdą z dwóch w wózku po dwa kołki prowadzące.
 

FENIX

Znany użytkownik
Reakcje
3.287 247 30
Ja śrubę wyeliminowałem ,na zdjęciu jeszcze jest, śruba to dopiero temat do luzowania, u mnie są te miejsca po śrubie lutowane na ziher,
mimo to były przypadki wypadania osi, lub nierównomierny docisk poziomy dwóch osi na raz, to też podobnie jak w realu są u mnie poprzeczki spinające,
oczywiście będziesz miał problem wówczas z kinematyką. Ale poradzisz obie.
Nie pisze żeby Ci roboty dodać ,ale dla spokojnych snów w przyszłości.
 

Załączniki

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
2.787 266 41
Co to jest skrót "KKS" ? Pytam poważnie bo nie widzę kinematyki krótkiego sprzęgu ? No może już nie dowidzę ? :(
Czy w oznaczeniach IV epoki będą te cysterny w HO ?
Cenę 250-350 zł uważam za adekwantną do tego rodzaju wykonania.
 
OP
OP
Ranger

Ranger

Znany użytkownik
Reakcje
2.413 7 1
W VIep będą. KKS jest, a to ze go nie widać to już nasza sprawka ;) Ma być ukryty żeby nie psuć kratownicowego wyglądu ramy. Wychył jest mały ale wystarczający.

Co do wózków której pokazuje Fenix to widzę trzy błędy. Śruba jest za blisko krawędzi, nie wiem czy są kołki prowadzące które stabilizują części wobec siebie, śruba jest z łbem od góry co uniemożliwia uzyskanie stabilnej płaskiej powierzchni współpracy z ramą.
To być może są czynniki której wpływają na niestabilność wózka. Być może też belka która łączy obie połówki jest za cienka.

Jak rozwiązaliście to połączenie, od spodu jest nakrętka czy wózek jest gwintowany?
 

FENIX

Znany użytkownik
Reakcje
3.287 247 30
Jak Ci pisałem ,już nie stosuje śrub !,
jest spawane , ale i tak końce płaszczyzn bocznych są wiotkie mimo że to mosiądz, jak na precyzyjne trzymanie zestawów kołowych,
stąd ,według mnie , konieczność stężeń poprzecznych jak w realu.
 
OP
OP
Ranger

Ranger

Znany użytkownik
Reakcje
2.413 7 1
OK, ale jak wyjmujesz koła? Czy lutujesz wózki a potem wciskasz koła?
Nasze boczki są dość grube, belka też. Są przez to bardzo sztywne.
 
OP
OP
Ranger

Ranger

Znany użytkownik
Reakcje
2.413 7 1
Teoretycznie w naszym przypadku osi RP25 nikt nie będzie chciał wymieniać ale może się trafić taka potrzeba. Na razie zostaniemy przy otwartej konstrukcji wózka. Mamy do nich belki końcowe ale ze względu na łatwy demontaż ich nie stosujemy obecnie.
Testy ramy pod obciążeniem (1kg) pokazały bardzo dobrą nośność. Praktycznie zerowe ugięcie, wózki zachowały wymiary.
 
OP
OP
Ranger

Ranger

Znany użytkownik
Reakcje
2.413 7 1
Doczekałem się zbiorników z produkcji. Lada dzień będzie gotowy pierwszy wagon.
Puki co 3D pozwala na idealne spasowanie części :)
Drabinki tez juz przymierzałem i pasują.
WP_20170412_15_07_08_Pro.jpg WP_20170412_15_07_21_Pro.jpg WP_20170412_15_08_58_Pro.jpg WP_20170412_15_09_04_Pro.jpg
 
OP
OP
Ranger

Ranger

Znany użytkownik
Reakcje
2.413 7 1
Wagon wykonany na bazie odlewów mosiężnych, żywicznego zbiornika i części fototrawionych. Barierka końcowa, drabinki oraz uchwyty boczne są stalowe. Cysterna posiada mechanizm krótkiego sprzęgu KKS z gniazdem NEM.
W standardzie koła RP25. Rama oraz wózki całkowicie mosiężne. Czernione chemicznie oraz lakierowane.
Cysterna w przykładowym malowaniu DEC CPN. Dostępne malowania (tlenkowy DEC, biały DEC, DEC CPN, PEC, CTL, PCC, Transchem, Petrolot – do wyboru).
Ceny 300-350zł za gotowy wagon. 350zł to skomplikowane malowania typu DEC CPN.

W pierwszej kolejności będziemy sprzedawać zestawy do montażu w cenie 250zł/zestaw. Cała pierwsza gotowa seria została już sprzedana do Grecji ;)

DSC07036.JPG DSC07042.JPG DSC07045.JPG DSC07046.JPG DSC07047.JPG DSC07051.JPG DSC07056.JPG

Można też już pobrać katalog cystern H0. Jest na naszej stronie
 
OP
OP
Ranger

Ranger

Znany użytkownik
Reakcje
2.413 7 1
Oznaczenia naniesione. Teraz czas na krótki montaż i jadą do was. Wszyscy zamawiający z pierwszej serii dostaną jeszcze dzisiaj informację na email lub PW.
Produkcja obejmowała 45 wagonów, 32 w TT i 13 w H0.






 

Podobne wątki