• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Modele 35 lat FREMO - Jubileuszowe spotkanie w Riesa

Artur

Moderator Grupy MSMK
Zespół forum
FREMO Polska
MSMK
#22
Nie ma czegoś takiego. Ale jak kończysz segment to kończysz go profilami przejściowymi, które mają szerokość 500 lub 546mm jedno lub dwu tor.

Ale budując coś pamiętaj o tym ze musisz to przewozić a flexy mają około 90 cm długości :))
 

Jasiek5

Użytkownik
FREMO Polska
KKMK
#23
35 Lat FREMO, 2 lata przygotowań, ok. 600 uczestników, hala 6980 m2, 14 układów makiet w następujących skalach:
  • TT (TT / 1:120)
  • H0-RE (H0 / 1:87) - layout ok. 2000 m2 - aby uruchomić układ potrzebne było ok. 100 osób do obsługi
  • H0-USA (H0 / 1:87)
  • americaN (N / 1:160)
  • H0e (H0 / 1:87)
  • I (I / 1:32)
  • H0fine (H0 / 1:87)
  • 0 (0 / 1:45)
  • H0n3-USA (H0 / 1:87)
  • N-RE (N / 1:160)
  • 00 (00 / 1:76) - skala brytyjska
  • FREMO87 (H0 / 1:87) - najwięksi ortodoksi (wszystko 1:87)
  • H0m (H0 / 1:87)
  • 0m (0 / 1:45)
 

Marek Klimczyk

Aktywny użytkownik
FREMO Polska
KKMK
#26
Szczegóły z modułów Fremo87:
Ręcznie robione rozjazdy: drewniane podkłady, mocowanie szyn z blaszek, łączenie szyn z blaszek no i oczywiście szyny Code60, krótko mówiąc sklepowym taborem bez zmiany kół na RP25-fine nie pojeździsz :)

Super realistyczne sprzęgi oczkowe na wagonach oraz lokach.
IMG_20160930_211227214.jpg
IMG_20160930_211119997.jpg
IMG_20160930_210118699.jpg
IMG_20160930_210058948.jpg
IMG_20160930_205727655.jpg
IMG_20160930_205700672.jpg
IMG_20160930_204958140.jpg
 

bstok70

Znany użytkownik
MSMK
PGM
#36
Wiem, że już trochę było fotek dla miłośników elektryfikacji ale czy może są jakieś jeszcze? Czy można o nie prosić? Czy jest więcej zbliżeń z klimatów industrialnych? Zwłaszcza europejskich (bo z "Ameryki" jest film taki, że nie można go obejrzeć spokojnie do końca z powodu potrzeby częstego zamykania oczu z rozmarzenia lub unoszenia wzroku z zachwytu) :)
Aha! I jeszcze jedno. Bardzo dużo stacji i nawet łącznic pokazanych na zdjęciach nie posiada żadnych urządzeń srk (lub jest to papierowy szkic zamkniętego semafora :) ). Czy to oznacza, że mieliście tam dużo katastrof kolejowych? Czy może Wasze lokomotywy są zaopatrzone w "train monitor" jak w USA? Jak wyglądało sterowanie ruchem?
 
Ostatnio edytowane:
#38
Chylę czoła dla organizatorów tego spotkania. Skoordynowanie ułożenia tylu makiet, noclegów, cateringu itp. dla uczestników było nie lada przedsięwzięciem. No i podziwiam za odwagę, gdyby zdarzeniem losu, któraś z makiet nie dotarła na wyznaczony termin, przy tak ciasnym rozplanowaniu układu jego korekta byłaby niemożliwa.
 

Marek Klimczyk

Aktywny użytkownik
FREMO Polska
KKMK
#39
Akurat się zdarzyło że kolega z Niemiec na nitce HO w IV epoce nie dojechał. Organizator przewidział taka ewentualność i z zapasowej puli modułów dosztukował na miejscu brakujący kawałek szlaku. Przeprojektowanie oraz przywiezienie zapasowych modułów zabrało około 5 godzin, ale w końcu makieta została postawiona.
 

Podobne wątki