• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

1:1 1520 мм

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
#61
To możliwe, ale pamiętam kiedyś w TV reportaż o tym, jak wyglądały wagony po próbach ukrycia w nich przemycanego towaru, a potem próbach jego znalezienia przez celników. Po jednym kursie wagon nadawał się do ZNTK. Tak, że bardzo prawdopodobna jest prozaiczna przyczyna przesiadki w Braniewie - zapobieganie niszczeniu wagonów przez przemytników i służby celne.
 
OP
OP
Jan Ragulić

Jan Ragulić

Aktywny użytkownik
#62
Od 10 grudnia 2017, czyli z dniem wejścia w życie nowego rozkładu jazdy 2017/2018, Rosyjskie Koleje Państwowe (RŻD) wprowadziły możliwość przedsprzedaży biletów na terenie Federacji Rosyjskiej, na 90 dni przed datą wyjazdu (do tej pory 45 dni).
Dotyczy to wszystkich pociągów dalekobieżnych oraz wagonów tzw. „bezprzesiadkowych” wszystkich przewoźników pasażerskich operujących ba terenie RF.
Wyjątkiem od tego są pociągi kursujące do i z Kaliningradu. Tutaj termin przedsprzedaży ustalono na 60 dni.

1.jpg
 
OP
OP
Jan Ragulić

Jan Ragulić

Aktywny użytkownik
#63
RŻD informuje, iż od 1 sierpnia 2018 r. na wszystkich dworcach oraz przystankach osobowych kolei rosyjskich, zmieni się system informacji dotyczący przyjazdów i odjazdów pasażerskich pociągów dalekobieżnych.

Zmiana będzie polegać na wprowadzeniu do rozkładów jazdy wywieszanych na dworcach oraz zapowiedziach megafonowych, czasu miejscowego w miejsce czasu moskiewskiego, który obowiązywał do tej pory na całej sieci RŻD.

Również w dokumentach przejazdowych takich jak bilety, zajdą zmiany. Z tym, iż czas odjazdu ze stacji początkowej i przyjazdu pociągu do stacji przeznaczenia będzie podany według czasu moskiewskiego oraz lokalnego.

W związku z tym, iż obecnie na terenie Federacji Rosyjskiej można kupować bilety na pociągi dalekobieżne z wyprzedzeniem 90 dni, już w maju rozpoczęto wydawanie dokumentów w nowej formie.

Źródło:
http://press.rzd.ru/news/public/ru?...4065&refererVpId=1&refererPageId=704&id=92204

Moim zdaniem w pewnym stopniu będzie to utrudnienie. Wszystkie zegary, na wszystkich dworcach pokazywały czas moskiewski. A w kieszeni był dodatkowy zegarek ustawiony na ten czas i wszystko grało. No, ale może się mylę.


Pozwolę sobie dołączyć tabelę pokazującą różnice czasowe (według UTC), między Moskwą a stacją docelową. W tym przypadku Tommot. Takie tabele opracowywane corocznie przez Pana Dariusza są wyśmienitą pomocą przy opracowywaniu marszruty przejazdu systemem tam-z powrotem. Czy będzie coś takiego potrzebne w przyszłości, czas pokaże.
Kopiowanie i powielanie tabeli wskazane.

1532706484193.png
 

hamulcowy

Aktywny użytkownik
#67
W polskiej literaturze (także w Wikipedii) spotyka się określenie "rozstaw (szerokość toru) przylądkowy" na szerokość 1067 mm, stosowaną powszechnie w Republice Południowej Afryki. Kapsztad (ang. Cape Town) oznacza miasto przylądka i jest stolicą Prowincji Przylądkowej Zachodniej w RPA. Ale z określeniem "Kolej kapsztadzka" czy "szerokość kapsztadzka" się nie spotkałem.
Albowiem "Kap" (po niemiecku), albo "Cap" (po angielsku), oznacza "przylądek". W związku z tym, rozstaw torów równy 1067 mm (42"), zwany jest przylądkowym, o słowa" przylądek", a nie o Kapsztadu, którego nazwa też pochodzi o słowa "przylądek". I co ciekawe, ten rozstaw torów występuje nie tylko w krajach północnoafrykańskich (Namibia, Angola, Zimbabwe), ale spotykany jest również w Australii, Nowej Zeelandii i Japonii.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
#68
Trochę spóźniona ta reakcja kolegi hamulcowego, bo dotyczy dyskusji sprzed roku. W cytowanym wyżej wpisie odnosiłem się do pytania wcześniej zadanego przez kolegę Jana Ragulicia:
Czy którykolwiek z forumowiczów spotkał się z nazwą "kolej kapsztadzka" w odniesieniu do toru 1067 mm?
Sam też byłem zdziwiony takim określeniem, bo zawsze wiedziałem, że nazwa tej szerokości toru pochodzi od słowa "przylądek", a nie od nazwy miasta w RPA. I oczywiście wiedziałem, że ta szerokość toru jest stosowana również w Azji i Australii...

Ale tak w ogóle, to to wszystko trochę nie na temat, bo tu mówimy o torze znacznie szerszym: 1520/1524 mm, więc ewentualną dalszą dyskusję proponuję prowadzić gdzie indziej.
 
OP
OP
Jan Ragulić

Jan Ragulić

Aktywny użytkownik
#75
Mini relacja z grupowego wyjazdu do Kaliningradu w dniach 10-12.08.2018.

Czas moskiewski z głównych zegarów dworcowych zniknął już na dobre:
1.jpg


Pozostałość po Mistrzostwach w piłce kopanej:
2.jpg

3.jpg


Zegary w holu głównym pokazują czas lokalny (lewy) i moskiewski (prawy). Oczywiście są podpisane, który co pokazuje:
4.jpg


Przepisy dla podróżnych pragnących jechać bezpośrednim pociągiem relacji Kaliningrad-Moskwa przez terytorium Litwy:
5.jpg

6.jpg


Tuż przed wejściem głównym Dworca Północnego. Śpi i niczym się nie przejmuje:
7.jpg


A na koniec bilet tramwajowy reklamujący festiwal sztucznych ogni:
8.jpg
 
OP
OP
Jan Ragulić

Jan Ragulić

Aktywny użytkownik
#77
Fajna ta szklaneczka w podstakanniku.
Ten "podstakannik" widziałem już wcześniej w lipcu. Na pierwszy rzut oka wygląda tak, jakby był zrobiony z tektury lub jakiegoś plastyku. Dopiero za drugim razem, teraz w sierpniu, organoleptycznie przekonałem się, iż nasz bohater został zrobiony, tak jak każe natura - z blachy 1,5-2 mm. Łyżka wytłoczona też jest z blachy. Z wrażenia nie sprawdziłem z czego jest zrobiona "szklanka". Dodam jeszcze, iż całość ma wysokość około 1,8 m.

Gdzieś wyczytałem, że takie „podstakanniki” zostały wystawione na wszystkich dworcach kolejowych miast rosyjskich, w których odbywały się mecze mistrzostw. Różniły się one między sobą umieszczonym na bocznej ściance symbolem miasta oraz nazwą miasta, napisaną alfabetem łacińskim. W naszym przypadku jest to rysunek budynku dworcowego w Kaliningradzie, oraz napis „KALININGRAD”.
Obraz 572.jpg
 
OP
OP
Jan Ragulić

Jan Ragulić

Aktywny użytkownik
#78
Remanent po ubiegłotygodniowej wycieczce do Kaliningradu.

Dworzec Północny
Parowóz ТЭ-858:
1.jpg


Tabliczka pamiątkowa umieszczona na lewym silniku parowozu:
2.jpg


„Parowóz serii ТЭ № 858 ustawiony na znak wdzięczności kolejarzom, którzy wnieśli ogromny wkład w rozwinięcie gospodarki narodowej Okręgu Kaliningradzkiego w ostatnich latach.
Parowóz eksploatowano w Dyrekcji Kaliningrad od 1945 r. do połowy lat 70-tych ”

Tłum. D.W.

Jednostka ЭС2Г-043 jako pociąg relacji Swietłogorsk – Kaliningrad Południowy, wjeżdża w tunel pod Placem Zwycięstwa w kierunku stacji docelowej:
3.jpg
 
OP
OP
Jan Ragulić

Jan Ragulić

Aktywny użytkownik
#79
W dniu 28 kwietnia tego roku, podczas prac manewrowych na stacji Jewsino (Евсино) leżącej około 70 kilometrów na południe od Nowosybirska, doszło do zderzenia pociągu towarowego oraz lokomotywy manewrowej. Maszynista tej lokomotywy został ranny.
1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

7.jpg

Autor: ACT-54 Nowosybirsk
Pobrano ze STRONY

Tak wyglądało miejsce wypadku 1 maja tego roku:
8.jpg

Autor: Maxim Dmitriev
Pobrano ze STRONY
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
#80
Niezła kupa. Zastanawia mnie dym z tyłu rozbitej TEM2 5608. Mogę tylko próbować spekulacji że to pożar instalacji elektrycznej na skutek zwarcia w obwodach zasilanych akumulatorami.
Na ostatnim zdjęciu widzę że wrak lokomotywy w prawie nie zmienionej pozycji odciagnieto poza tory.