• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Mój ZNTK 111, 112....120...

OP
OP
pado

pado

Znany użytkownik
KKMK
Reakcje
4.495 33 0
#61
Może pozwole sobie zakończyć ta całą paplaninę w jeden sposób. Panie Andrzeju, zapewne wiele Pan widział w skali 1:1 i wiele Pan wie o prawdziwej kolei. Niestety ostatnio wiele się też Panu wydaje w temacie oceny czyjejś pracy na podstawie zdjęć...mnie jednak ostatnio się wydaje że za dużo Andrzeja w Andrzeju. Gdzie nie wejde tam Pan Andrzej, litości.....
Pan teoretyzuje, a ja buduje jak umiem. Buduje z kompromisem bo lepiej nie umiem i tak na razie zostanie. Jak znajde lepsze rozwiązanie to sie poprawię.... póki co to moje modele mają:
- być w skali 1:160
- przypominac pierwowzór
- jeździc i jeździc i współpracować z innymi modelami na makiecie. Nic innego.

Dzięki temu właśnie ukończyłem kolejny wagon - 1 klasy...
20210406_143129.jpg
I zasili on mój park taborowy....
20210406_011902.jpg
Który rośnie wciąż i daje dużo radości. Dzięki temu zakładam że seryjne wagony DB to będą tylko 2 w składzie EC Wawel z SU46 na czela....a ta lokomotywa to juz jest pelna kompromisów :)
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
#63
Niestety ostatnio wiele się też Panu wydaje w temacie oceny czyjejś pracy na podstawie zdjęć
Nic mi się nie wydaje i niczego, ani tym bardziej nikogo, nie oceniam, po prostu zauważam pewne rzeczy. Jeżeli ktoś odbiera to jak osobisty atak, to może rzeczywiście nie ma sensu niczego pisać, a tylko wstawiać czerwone serduszka, a co najmniej słoneczka. Dalszej części zacytowanego przeze mnie zdania już komentował nie będę. Zwrócę tylko uwagę, że nazywanie tej dyskusji "paplaniną" jest co najmniej nieeleganckie...
 
Reakcje
438 294 188
#65
Nic mi się nie wydaje i niczego, ani tym bardziej nikogo, nie oceniam, po prostu zauważam pewne rzeczy. Jeżeli ktoś odbiera to jak osobisty atak, to może rzeczywiście nie ma sensu niczego pisać, a tylko wstawiać czerwone serduszka, a co najmniej słoneczka. Dalszej części zacytowanego przeze mnie zdania już komentował nie będę. Zwrócę tylko uwagę, że nazywanie tej dyskusji "paplaniną" jest co najmniej nieeleganckie...
Panie Elegancki prosimy zatem o powstrzymanie sie w kwestii wiecznego poprawiania pisowni jezyka polskiego nawet pojedynczych literek bo to nie tylko jest nieeleganckie jak rowniez przynajmniej dla mnie smieszne
 
Ostatnio edytowane:
Reakcje
47 0 2
#80
Może głupie pytanko, ale mam kilka zdobycznych zezłomowanych wagonów piko na konwersję i parę rzeczy chciał bym wiedzieć.

Jakiej szerokości w milimetrach powinien być model model wagonu pkp do pośpiesznego?
Biorąc skalę 160 i wymiar z wikipedii wychodzi jakieś 18,2-18,5mm. Złomowane wagoniki z piko są węższe o 1 mm i dach jest inny dlatego zastanawiam się czy warto je poszerzać i spłaszczać dachy, czy zwyczajnie przemalować.

Druga sprawa to sam dach. A właściwie relacja dachu do ilości okien :] często widuje modele z 9-ioma, 10-cioma lub nawet 11-stoma oknami przedziałów oraz 2 lub 3 typu dachów gładkie i ryflowane wzdłuż oraz z małymi kominkami nad każdym przedziałem
który typ dachu jest właściwy do 10-cio przedziałowego wagonu (jak mniemam 111a jeśli wikipedia nie kłamie)
9 okien 112a -czerwone 1 kl, 10 okien 111a zielone 2kl? czy wagony 111a i 112a były stosowane do obydwu klas zamiennie czy pkp się raczej trzymało typu/klasa? Co z wagonami 1/2 klasy dzielonymi w połowie? co jeśli wszystkie dachy zrobię ryflowane?

Generalnie to chciał bym poskładać chociaż jeden pociąg 2 czerwone, 3 zielone i eu07 bo strasznie zazdroszczę :p