• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

110 Jahre Strom & Strassenbahn Cottbus

JohnyTRS

Aktywny użytkownik
NAMR
Reakcje
291 1 0
#1
Czyli obchodzenie 110 rocznicy uruchomienia pierwszych elektrycznych tramwajów w Chociebużu (Cottbus) w Brandenburgii w Niemczech. Impreza masowa, czyli miejsca dla kiełbasek oraz wielu atrakcji dla dzieci nie mogło zabraknąć. Miejsce: Zajezdnia tramwajowo-autobusowa, zamieniona w teren "wystawowy". Oprócz tramwajów były też oczywiście autobusy (zdjęć brak). W hali warsztatowej odbywały się przemówienia etc., jednakże znalazło się też miejsce dla dwóch makiet (oczywiście głównym motywem były tramwaje).
Były także stoiska producentów (m.in. Pesa, Staedler, Siemens) z dużymi modelami tramwajów - zdjęć brak.

Z góry przepraszam za jakość zdjęć, kieszonkowa budka telefoniczna nie jest stworzona do zdjęć "makro"

Zobacz załącznik 127454


Zabytkowa Gotha (tramwaj z Waggonbau Gotha) na linii specjalnej
Zobacz załącznik 127455

Gościnny tramwaj z Bochum-Gelsenkirchener- Strassenbahn, kursował na linii specjalnej
Zobacz załącznik 127456
Inny gościnny:
Zobacz załącznik 127457

Odrestaurowany wagon z 1928 roku (Producent Wumag)
Zobacz załącznik 127458

Oraz doczepa też z 1928 (producent MAN)
Zobacz załącznik 127459

Zbliżenie na czoło Gothy
Zobacz załącznik 127460

Inna Gotha w roli pługu
Zobacz załącznik 127461

cdn[DOUBLEPOST=1371312369,1371311687][/DOUBLEPOST]cdn

Widok na wagon doczepny z wnętrza silnikowego (z 1928)
P150613_11.49.jpg


O psie co jeździł tramwajem
P150613_11.50.jpg


Wagon techniczny (i służbowy?): Tatra KT4 przebudowana na wagon do odladzania sieci trakcyjnej - dodany drugi pantograf z odpowiednią aparaturą; obok skład z 1928 roku
P150613_11.55.jpg

P150613_11.53.jpg


We wnętrzu oprócz aparatury znajdują się fikuśne siedziska (czyżby oryginalne CKD Tatra?)

P150613_11.53_[02].jpg



Za Gothą i po prawej znajdują się wagony liniowe w Cottbus, czyli KTNF6 - Jest to zmodernizowana Tatra KT4 z dodatkowym niskopodłogowych członem w środku (Człon posiada 2 osie)
P150613_11.56.jpg


Kończymy relację z zewnątrz, nastepna część to zdjęcia z hali.
 
OP
OP
JohnyTRS

JohnyTRS

Aktywny użytkownik
NAMR
Reakcje
291 1 0
#3
Makiety były dwie, jedna z Drezna i druga z Magdeburga (o ile niczego nie pomyliłem :ostrozny:). Do tego kilka modeli w większego formatu, czuli tramwaje z kolejki ogrodowej (nie ma się czym zachwycać). Oprócz tego było niewielkie stoisko, gdzie można było kupić modelik (oczywiście tramwaju, cześć bodajże jako zestaw do samodzielnego montażu)

Co do wykonania... makieta z Drezna wykonana gorzej. Ocenę makiet pozostawiam wam. Jakość zdjęć znacznie się pogorszy (telefon niestety wymiękł na zdjęciach z bliska :()

P150613_12.04_[01].jpg
P150613_12.04_[01].jpg P150613_12.04_[02].jpg P150613_12.05.jpg P150613_12.10.jpg P150613_12.06.jpg P150613_12.06_[03].jpg P150613_12.07.jpg P150613_12.07_[01].jpg P150613_12.08.jpg P150613_12.11_[01].jpg P150613_12.11_[03].jpg P150613_12.11_[04].jpg
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tramwaje i metro 5

Podobne wątki