W przypadku kolejki śmigielskiej zasadne jest pytanie, czy pracowały tam brankardy tzw. klasyczne, czyli ostrowieckie lub konstalowskie.
Według wpisów w książce inwentarzowej wąskotorowych wagonów PKP (założona w 1958 r.), do Kolejki Śmigielskiej przypisane były tylko trzy takie wagony;
- 2-osiowy bagażowo-pocztowy FGh 4139, prod. AG Bresl. 1898r. ex nr 6,
- 4-osiowy bagażowy Fxh 4074, przebud. WMD Śmigiel 14/53r., ex Kdx 21172, ostatnio FXH 00000024622-3
- 4-osiowy bagażowy Fxh 4075, przebud. WMD Śmigiel 14/53r., ex Kdx 21156, ostatnio FXH 00000024623-1, potem na Opalenickiej, miał być przekazany do Skansenu w Opalenicy,
- 4-osiowy bagażowo-pocztowy FGxh 4168, przebud. WMD Śmigiel 14/52r., ex Kdx 21158, ostatnio FGXH 00000024707-2
Produkcji ZO lub Konstal nie było na tej kolejce.