• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Ślizgające się lokomotywy

zeel

Użytkownik
NAMR
Reakcje
21 0 0
#1
Witam wszystkich.

Na torciku który planuje zbudować, będzie między innymi wiadukt... Zarówno nad i pod nim przebiegać będzie linia kolejowa. Już gdzieś wyczytałem że podjazd dla skali N to 3cm na 1m długości torów. Niestety w moim przypadku muszę zrobić wzniesienie 4cm na długości około 87cm... wiem wiem nieładnie, no cóż ograniczenia mieszkaniowe...

Pojawia się problem ze ślizganiem się lokomotywy podczas podjazdu. Czy ktoś ma na to jakiś sposób (oprócz braku wzniesień... hehe)? Stare NRD'owskie Piko miały gumki na kołach. Moje Kato i Atlas takowych nie mają... Same lokomotywy jeszcze wyjadą pod górkę, ale wystarczy podpiąć pare wagonów i wymiękają.

Przeprowadziłem też eksperyment z wspomnianym wcześniej 3cm wysokości na 1m długości i wcale nie było lepiej. Również nie dały rady...
 
H

hugwa1

Gość
#2
Na jakich torach testowałeś?
Europejskie modele do tej pory mają opaski na kołach.

Może po prostu powinieneś pokombinować trochę nad układem torów na makiecie?
Po co brnąć w zły projekt?
 
OP
OP
zeel

zeel

Użytkownik
NAMR
Reakcje
21 0 0
#3
Tory Atlas i Roco...

Dziwi mnie zatem że Amerykańskie nie mają opasek. Przecież tam też są wzniesienia :D

A gdyby podnieść poziom makiety o 2cm? Wówczas różnicę wysokości 4cm mógłbym rozłożyć: 2cm podjazd na wiadukt i 2cm zjazd pod wiadukt... ale nie wiem czy mi się to podoba :-/ ... i czy zadziała.

A może miał ktoś styczność z Bullfrog Snot ?
http://www.bullfrogsnot.com/pages/How_to.html
 
H

hugwa1

Gość
#4
Amerykańskie modele wydają się cięższe. Poza tym oni mają nieco inną...filozofię.
To widać od razu jak się porówna ich i nasze makiety, obojętne jakiego rodzaju.
 
D

DaK

Gość
#5
A czy przez przypadek to wzniesienie nie jest na łuku??
Na prostym odcinku powinny dać radę bez problemu, sam miałem amerykańce od Kato i dawały radę bardzo ładnie.
 
OP
OP
zeel

zeel

Użytkownik
NAMR
Reakcje
21 0 0
#6
Wzniesie testowe było na prostej. Natomiast docelowo miałoby rozpoczynać się na krótkim odcinku prostym a potem łuk 11".
No cóż będę musiał coś pokombinować i przy następnym zamówieniu nabędę tego Bullfrog Snota. Mam nadzieję że ten mały słoiczek będzie wart swojej ceny...
 
D

DaK

Gość
#7
Spróbuj jeszcze przeczyścić tor i koła loka spirytusem lub benzyną, mogą być delikatnie zatłuszczone i to powoduje utratę przyczepności.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
A
Tabor 20
T
Tabor 7

Podobne wątki