Witam w temacie po dłuższej przerwie. W końcu wydobyłem z obleganego przez młodszego pasożyta aparatu swoje wcześniejsze zdjęcia. Ogólnie trasa polecana dla wąskotorowców - przeszedłem cały odcinek od szybu KWK Prezydent, odkąd odchodziła bocznica węglowa 785mm, przez elektrownię, odgałęzienie do bocznicy elektrowni (skąd kilkanaście lat temu miałem okazję pojechać nad zalew), dalej przez kolejne odgałęzienie do składu opałowego wprost na stację Maciejkowice Wąsk., której obszar również uwieczniłem. Znaczy.. po stacji został sam tłuczeń i kilkanaście betonowych podkładów (jedną jedyną na całej stacji śrubę znalazłem, jednak nie udało się jej wykręcić - stąd pewnie uchowała się na miejscu). Dalej wycieczka szlakiem Maciejkowice - Pole Północne - Szombierki - Karb już bez zdjęć, bo i sporo z nich już na forum jest. Odbiłem tylko na moment w stronę rewitalizowanego szybu Krystyna KWK Szombierki. Pogapiłem się chwilę na to, co zostało z zabudowy, po czym polazłem na Karb trasą po byłej bocznicy kopalnianej owego szybu. Poniżej zdjęcia - jak widać Huta Królewska pozbywa się zabytkowej zabudowy, w odwecie złomiarze zbierają nawet elementy ogrodzenia. Tarcza manewrowa i anglik przy elektrowni leżą dokładnie w miejscu rozejścia się dawnego szlaku wąskotorowego na bocznice kopalnianą i elektrownianą. Szyb w tle to KWK Barbara - kopalnia w trakcie ponownego otwarcia (wreszcie). Te chaszcze przy skrzyżowaniu ulic Rębaczy i Torowej to resztki największej stacji wąskotorowej w Polsce. Polecam się wybrać i spróbować ową śrubę znaleźć - na pewno nadal tam będzie. W asfalcie ul. Torowej wciąż tkwią szyny bocznicy węglowej opisanej wcześniej. Po nastawniach nie ostał się już nawet kamień na kamieniu. Odgałęzienia do ZGH i ZNKW Rozbark też są już tylko stertą zarośniętego tłucznia. Cudownie wręcz.