• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Ścinawka Średnia

OP
OP
Tomasz Sauer

Tomasz Sauer

Znany użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
1.654 81 4
#21
Doprawdy?
http://forum.modelarstwo.info/threads/biblioteka-kolejowa.38040/#post-881842

Próbowałem dzielić się w sposób "bardziej elegancki" ale jak widać nie skorzystałeś. Najwyraźniej proste żołnierskie słowa lepiej trafiają do Twojej głowy. I nie jest to arogancja tylko irytacja bo się napracowałem jak głupi i wyszło, że zupełnie niepotrzebnie i rzeczywiście jestem głupi.
Więcej pereł przed wieprze ciskać nie będę.

O niczym innym nie marzę ale "Kempol locuta,

causa finita" więc mój profil będzie sobie tu tkwił jako truchło.

Dobra, już dobra, masz tu ten schemat i nie marudź.
https://www.easypaste.org/file/M0hbNB3T/Sninawka.Srednia.rar?lang=pl
https://uploadfile.pl/pokaz/2201910---opob.html

Bądźcie zdrowi.

Jarek
Panie Jarku Dziękuję Bardzo i za to.
Udało mi się w międzyczasie załatwić z geodezji kolejowej oryginalną mapę i jest już w obróbce.
 

Speedway

Znany użytkownik
Reakcje
8.734 17 0
#23
#19
W nawiązaniu do postu kolegi Tomasza Sauera. Kilka zdjęć obrazujących stan przemian w Ścinawce Średniej na dzień 1.08.2022r.
Na pierwszej fotce oprócz nowego wiaduktu, udało mi się uchwycić panią kierownik budowy (ale tylko odcinka drogowego). Widząc mnie z aparatem podeszła i zapytała dlaczego fotografuję. "Złożyłem stosowne wyjaśnienia" i dalej już poszło... Gawędzliśmy dobry kwadransik.
Oczywiście nie omieszkałem wylać swoich żali na efekt modernizacji i zabicie klimatu stacji. Zresztą jej też się dostało za ten wiadukt.
W zasadzie jej tłumaczenia można by streścić jednym zdaniem: "Realizujemy wytyczne Unii" (wiadomo której).
Tam przecież wiedzą najlepiej, że napisy i ogrodzenia w kolorze niebieskim do czerwonej cegły pasują najlepiej, a "modernizować", to znaczy głównie rozwalać.
1.jpg

Poniżej kilka fotek obrazujących stan przemian.
2.jpg 4.jpg 5.jpg 6.jpg 8.jpg 7.jpg

Jedynym jaśniejszym punktem było pojawienie się cargowskiego gagarina, który przyjechał po skład węglarek.
Tak na marginesie, to ta sama lokomotywa, którą dzień wcześniej fotografowałem w Kłodzku, a jej zdjęcie w strugach deszczu zamieściłem w wątku: "ST44 w wielu odsłonach".
3.jpg 9.JPG

I to, byłoby na tyle.
 
OP
OP
Tomasz Sauer

Tomasz Sauer

Znany użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
1.654 81 4
#24
#19
W nawiązaniu do postu kolegi Tomasza Sauera. Kilka zdjęć obrazujących stan przemian w Ścinawce Średniej na dzień 1.08.2022r.
Na pierwszej fotce oprócz nowego wiaduktu, udało mi się uchwycić panią kierownik budowy (ale tylko odcinka drogowego). Widząc mnie z aparatem podeszła i zapytała dlaczego fotografuję. "Złożyłem stosowne wyjaśnienia" i dalej już poszło... Gawędzliśmy dobry kwadransik.
Oczywiście nie omieszkałem wylać swoich żali na efekt modernizacji i zabicie klimatu stacji. Zresztą jej też się dostało za ten wiadukt.
W zasadzie jej tłumaczenia można by streścić jednym zdaniem: "Realizujemy wytyczne Unii" (wiadomo której).
Tam przecież wiedzą najlepiej, że napisy i ogrodzenia w kolorze niebieskim do czerwonej cegły pasują najlepiej, a "modernizować", to znaczy głównie rozwalać.
Zobacz załącznik 913658

Poniżej kilka fotek obrazujących stan przemian.
Zobacz załącznik 913659 Zobacz załącznik 913661 Zobacz załącznik 913662 Zobacz załącznik 913663 Zobacz załącznik 913665 Zobacz załącznik 913664

Jedynym jaśniejszym punktem było pojawienie się cargowskiego gagarina, który przyjechał po skład węglarek.
Tak na marginesie, to ta sama lokomotywa, którą dzień wcześniej fotografowałem w Kłodzku, a jej zdjęcie w strugach deszczu zamieściłem w wątku: "ST44 w wielu odsłonach".
Zobacz załącznik 913660 Zobacz załącznik 913666

I to, byłoby na tyle.
Ta podła Unia siedzi w kieszeni kuzynów i znajomych króliczka, na naszym pełnym łez padole.
Gdy mieszkańcy pytali o sens budowy jedynych na całej trasie wind, zamiast przeznaczyć tą kasę na remont pozostałej infrastruktury, którą sami w trakcie remontu zdewastowali, też się zasłaniali Unią tylko nie byli w stanie podać podstaw prawnych.
Swoją drogą te "unijne wytyczne", dziwnym trafem" realizują głównie w Polsce.
Znajomy mieszka w dawnych budynkach kolejowych przy linii Drezno - Berlin i tam "Unia" nie pozwala na takie demolki, wręcz przeciwnie
infrastruktura ma być nowoczesna, ale z zachowaniem pierwotnego wyglądu stacji.
Jak się rozmawia z kolejarzami ze Ścinawki można się przekonać jak wygląda ta unia, sieci powiązań i układów,
chociażby to ciąganie prywatnych węglarek przez loki PKP Cargo.
Na szczęście przynajmniej wiata peronowa choć trochę przypomina oryginał.
Może jeszcze uda mi się raz w tym roku zajrzeć do Ścinawki bo muszę pomierzyć sobie wysokości wiaduktów, to obejrzę te "unijne wytyczne" .
 

Krzysztof Fiałka

Znany użytkownik
FREMO Polska
KSK Wrocław
Reakcje
1.098 19 0
#25
Ta podła Unia siedzi w kieszeni kuzynów i znajomych króliczka, na naszym pełnym łez padole.
Bardzo wygodne jest powołanie się na przepisy unijne, co załatwia bardzo często sprawę i z reguły więcej nikt nie drąży tematu. Przepisy dotyczące likwidacji barier architektonicznych obowiązują odkąd pamiętam. Kiedyś były wyjątki, można było realizować to w inny sposób, i to przechodziło. Dzisiaj jest zupełnie inaczej, bo urzędnicy przestrzegają przepisy literalnie. I to jest ogromny problem, ponieważ jeśli coś jest ciut inaczej napisane lub sformułowane niż ktoś wyniósł informacje ze szkolenia, to czasem żadne tłumaczenia nie pomagają. Zastanawiam się gdzie podziała się nasza typowo polska umiejętność "kombinowania" i interpretowanie przepisów, tak żeby Nam to pasowało.
Jak najbardziej zgadzam się z Tobą w kwestii poruszonego tematu części architektonicznej, pełna zgoda. Ale od razu pytanie, gdzie jest, co zrobił w tej kwestii choćby konserwator zabytków? (Konserwator może sam wpisać dowolny obiekt z przyległościami do rejestru zabytków i opiniować wszystkie elementy projektu).
Przykład ze Świebodzina. Jakiś czas temu zostały wyremontowane przejścia podziemne. Na windy może nie było pieniędzy, albo raczej moim zdaniem, miejsca. Zrobiono betonowe przejście przez tory z odpowiednim oznakowaniem. Warunek dostępności jest spełniony, czyli można!
Co do sytuacji w Niemczech. Również jest kilka opcji, konserwator zabytków trzyma pieczę nad obiektem, dostępność dla niepełnosprawnych jest spełniona w inny sposób niż windą, lub obiekt jest jeszcze przed dostosowaniem.
I wracając do "znajomych królika", cóż, jest inwestycja do zrobienia ... można normalnie lub na bogato. Dla Unii, która dofinansowuje, ma być zbudowane i rozliczone zgodnie z projektem i przepisami.
Dlatego sorki, ale "ta podła unia" - kompletnie nie rozumiem.
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
Tomasz Sauer

Tomasz Sauer

Znany użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
1.654 81 4
#26
Bardzo wygodne jest powołanie się na przepisy unijne, co załatwia bardzo często sprawę i z reguły więcej nikt nie drąży tematu. Przepisy dotyczące likwidacji barier architektonicznych obowiązują odkąd pamiętam. Kiedyś były wyjątki, można było realizować to w inny sposób, i to przechodziło. Dzisiaj jest zupełnie inaczej, bo urzędnicy przestrzegają przepisy literalnie. I to jest ogromny problem, ponieważ jeśli coś jest ciut inaczej napisane lub sformułowane niż ktoś wyniósł informacje ze szkolenia, to czasem żadne tłumaczenia nie pomagają. Zastanawiam się gdzie podziała się nasza typowo polska umiejętność "kombinowania" i interpretowanie przepisów, tak żeby Nam to pasowało.
Jak najbardziej zgadzam się z Tobą w kwestii poruszonego tematu części architektonicznej, pełna zgoda. Ale od razu pytanie, gdzie jest, co zrobił w tej kwestii choćby konserwator zabytków? (Konserwator może sam wpisać dowolny obiekt z przyległościami do rejestru zabytków i opiniować wszystkie elementy projektu).
Przykład ze Świebodzina. Jakiś czas temu zostały wyremontowane przejścia podziemne. Na windy może nie było pieniędzy, albo raczej moim zdaniem, miejsca. Zrobiono betonowe przejście przez tory z odpowiednim oznakowaniem. Warunek dostępności jest spełniony, czyli można!
Co do sytuacji w Niemczech. Również jest kilka opcji, konserwator zabytków trzyma pieczę nad obiektem, dostępność dla niepełnosprawnych jest spełniona w inny sposób niż windą, lub obiekt jest jeszcze przed dostosowaniem.
I wracając do "znajomych królika", cóż, jest inwestycja do zrobienia ... można normalnie lub na bogato. Dla Unii, która dofinansowuje, ma być zbudowane i rozliczone zgodnie z projektem i przepisami.
Dlatego sorki, ale "ta podła unia" - kompletnie nie rozumiem.
"Ta podła unia" to tylko sarkazm, słowo wytrych dla wszystkich którzy sobie nią wycierają swoje "zdradzieckie mordy", który potrzebna jest dla wytłumaczenia własnych przekrętów lub głupoty.
Jak mi się uda do wrzucę fotki ze stacji w Austrii, jedna tylko po liftingu, bez niszczenia, druga nowa połączona dodatkowo z przystankiem lokalnego tramwaju, zero wind, podjazdy, a pociągi osobowe odjeżdżają przynajmniej dwa w ciągu godziny o przelotowych i towarowych nie wspomnę.
Można? Można, tylko trzeba chcieć, mieć rozum i oczywiście bez znajomych do podziału łupu.

Odnośnie konserwatora, większość ma to głęboko w poważaniu, a zwykli ludzie nie wiedzą że można takiemu dać trochę zajęcia, spora część jest nawet przekonana że tereny kolejowe są wyłączne spod jurysdykcji konserwatorów.

Jeśli chodzi o urzędników to temat rzeka, a ich "przestrzeganie przepisów literalnie" to zwykle wyraz niekompetencji lub odsuwania od siebie odpowiedzialności przy braku jednolitej interpretacji tych przepisów. Wiem coś niecoś w temacie bo mam już którąś sprawę jak nie w SKO to w sądzie.
 
OP
OP
Tomasz Sauer

Tomasz Sauer

Znany użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
1.654 81 4
#27
Bardzo wygodne jest powołanie się na przepisy unijne, co załatwia bardzo często sprawę i z reguły więcej nikt nie drąży tematu. Przepisy dotyczące likwidacji barier architektonicznych obowiązują odkąd pamiętam. Kiedyś były wyjątki, można było realizować to w inny sposób, i to przechodziło. Dzisiaj jest zupełnie inaczej, bo urzędnicy przestrzegają przepisy literalnie. I to jest ogromny problem, ponieważ jeśli coś jest ciut inaczej napisane lub sformułowane niż ktoś wyniósł informacje ze szkolenia, to czasem żadne tłumaczenia nie pomagają. Zastanawiam się gdzie podziała się nasza typowo polska umiejętność "kombinowania" i interpretowanie przepisów, tak żeby Nam to pasowało.
Jak najbardziej zgadzam się z Tobą w kwestii poruszonego tematu części architektonicznej, pełna zgoda. Ale od razu pytanie, gdzie jest, co zrobił w tej kwestii choćby konserwator zabytków? (Konserwator może sam wpisać dowolny obiekt z przyległościami do rejestru zabytków i opiniować wszystkie elementy projektu).
Przykład ze Świebodzina. Jakiś czas temu zostały wyremontowane przejścia podziemne. Na windy może nie było pieniędzy, albo raczej moim zdaniem, miejsca. Zrobiono betonowe przejście przez tory z odpowiednim oznakowaniem. Warunek dostępności jest spełniony, czyli można!
Co do sytuacji w Niemczech. Również jest kilka opcji, konserwator zabytków trzyma pieczę nad obiektem, dostępność dla niepełnosprawnych jest spełniona w inny sposób niż windą, lub obiekt jest jeszcze przed dostosowaniem.
I wracając do "znajomych królika", cóż, jest inwestycja do zrobienia ... można normalnie lub na bogato. Dla Unii, która dofinansowuje, ma być zbudowane i rozliczone zgodnie z projektem i przepisami.
Dlatego sorki, ale "ta podła unia" - kompletnie nie rozumiem.
Fotki.
Bad Ischl.jpg

Obniżenie peronów i przejazd dla wózków bagażowych, inwalidzkich, dziecięcych, etc.

Bad Ischl2.jpg

Z drugiej strony peronów to samo.
Gmunde.jpg

Współczesny peron i również zjazd i przejazdy przez perony, niestety znalazły się poza kadrem.
W Ścinawce Średniej będą windy, ale pytanie jak przejedzie się przez budynek stacyjny, aby dostać się do wind?
 

Krzysztof Fiałka

Znany użytkownik
FREMO Polska
KSK Wrocław
Reakcje
1.098 19 0
#28
W Ścinawce Średniej będą windy, ale pytanie jak przejedzie się przez budynek stacyjny, aby dostać się do wind?
https://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/trwaja-prace-na-stacji-scinawka-srednia-zdjecia-108039.html
Pytanie czy budynek z zabudowaniami dworcowymi należy jeszcze do PKP? Bo z artykułu raczej wynika, że się skończy na remoncie peronu i budowie przejść podziemnych z windami.
A jednak prace uzgadniał konserwator zabytków :(
A w Świebodzicach po remoncie jest przejście przez tory. Gdzie tu logika??
Ale złość mnie bierze kiedy patrzę, jak można było wydać zgodę na przebudowę Świebodzic w obecnej formie. Dworzec z 1869 roku odgrodzony barierkami od torów, a położenie peronów, jedyne w swoim rodzaju - układ zabytkowy pod każdym względem, całkowicie zmienione.
Ale to już inny temat i można by długo.
 
OP
OP
Tomasz Sauer

Tomasz Sauer

Znany użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
1.654 81 4
#29
https://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/trwaja-prace-na-stacji-scinawka-srednia-zdjecia-108039.html
Pytanie czy budynek z zabudowaniami dworcowymi należy jeszcze do PKP? Bo z artykułu raczej wynika, że się skończy na remoncie peronu i budowie przejść podziemnych z windami.
A jednak prace uzgadniał konserwator zabytków :(
A w Świebodzicach po remoncie jest przejście przez tory. Gdzie tu logika??
Ale złość mnie bierze kiedy patrzę, jak można było wydać zgodę na przebudowę Świebodzic w obecnej formie. Dworzec z 1869 roku odgrodzony barierkami od torów, a położenie peronów, jedyne w swoim rodzaju - układ zabytkowy pod każdym względem, całkowicie zmienione.
Ale to już inny temat i można by długo.
Na całe szczęście wszystkiego nie zdążą zniszczyć za naszego życia, na 286 tylko Ścinawka Średnia, reszta w miarę przeżyła.
 
OP
OP
Tomasz Sauer

Tomasz Sauer

Znany użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
1.654 81 4
#30
#19
W nawiązaniu do postu kolegi Tomasza Sauera. Kilka zdjęć obrazujących stan przemian w Ścinawce Średniej na dzień 1.08.2022r.
Na pierwszej fotce oprócz nowego wiaduktu, udało mi się uchwycić panią kierownik budowy (ale tylko odcinka drogowego). Widząc mnie z aparatem podeszła i zapytała dlaczego fotografuję. "Złożyłem stosowne wyjaśnienia" i dalej już poszło... Gawędzliśmy dobry kwadransik.
Oczywiście nie omieszkałem wylać swoich żali na efekt modernizacji i zabicie klimatu stacji. Zresztą jej też się dostało za ten wiadukt.
W zasadzie jej tłumaczenia można by streścić jednym zdaniem: "Realizujemy wytyczne Unii" (wiadomo której).
Tam przecież wiedzą najlepiej, że napisy i ogrodzenia w kolorze niebieskim do czerwonej cegły pasują najlepiej, a "modernizować", to znaczy głównie rozwalać.
Zobacz załącznik 913658

Poniżej kilka fotek obrazujących stan przemian.
Zobacz załącznik 913659 Zobacz załącznik 913661 Zobacz załącznik 913662 Zobacz załącznik 913663 Zobacz załącznik 913665 Zobacz załącznik 913664

Jedynym jaśniejszym punktem było pojawienie się cargowskiego gagarina, który przyjechał po skład węglarek.
Tak na marginesie, to ta sama lokomotywa, którą dzień wcześniej fotografowałem w Kłodzku, a jej zdjęcie w strugach deszczu zamieściłem w wątku: "ST44 w wielu odsłonach".
Zobacz załącznik 913660 Zobacz załącznik 913666

I to, byłoby na tyle.
Próbuję ustalić jakich podkładów używano w Ścinawce Średniej przed remontem, może coś wiesz w tym temacie?
Analizowałem wiele filmików, zdjęć i wychodzi mi że były betonowe, na stacji głównej i drewniane na Ścinawce Średniej Małej,
tylko że w 2010 był tam jakiś remont, a interesuje mnie stan pierwotny tzn. sprzed remontów.
 

Speedway

Znany użytkownik
Reakcje
8.734 17 0
#31
Po krótkiej kwerendzie posiadanych przeze mnie zdjęć tej zacnej stacji, sprawa jest w zasadzie wyjaśniona. Zarówno na dworcu "Dużym" i "Małym",
w tym samym czasie, używano zarówno podkładów drewnianych, jak i betonowych. Przy czym na dworcu Małym, przeważały podkłady drewniane. Trochę sytuację komplikuje fakt, iż napisałeś: "stan pierwotny tzn. sprzed remontów".
Prawda jest taka, że tych remontów, większych i mniejszych, było na tyle dużo, iż "stanem pierwotnym" nie możemy określać okresu sprzed 2010r. Bowiem, bo od czasu powstania obydwu dworców, w końcu XIX w. - Dużego i na początku XX - Małego, do wskazanego przez Ciebie roku 2010r było na tyle dużo zmian pokładów, że... szkoda gadać;)
Załączone przeze mnie zdjęcia, są najlepszą ilustracją przedmiotowej kwestii. Może nie są najlepszej rozdzielczości, aczkolwiek przy lekkim powiększeniu, wszystko widać jak na dłoni. Tytuły poszczególnych fotografii zawierają datę ich wykonania (podczas ich oglądania w normalnym rozmiarze, wystarczy najechać kursorem na zdęcie; wówczas pojawi się rok).
Zacznę od dworca Małego.
1 1991r.jpg 2 1991r.jpg 3 1994r.jpg 4 1994r.jpg 5 2006r.jpg 6 2008r.jpg 7 2008r.jpg

A teraz dworzec Duży.
11 1984r.jpg 12 1985r.jpg 13 1991r.jpg 14 1991r.jpg 15 2011r.jpg 16 2011r.jpg

Pozdrawiam wszystkich miłośników Ścinawki Średniej. A tych, którzy chcieliby nimi zostać informuję, iż do Ścinawki nie ma już po co jechać.
Jej niepowtarzalny klimat został zabity, podczas ostatniej (trwającej do dzisiaj), modernizacji. Pozostają tylko wspomnienia...
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
Tomasz Sauer

Tomasz Sauer

Znany użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
1.654 81 4
#32
Po krótkiej kwerendzie posiadanych przeze mnie zdjęć tej zacnej stacji, sprawa jest w zasadzie wyjaśniona. Zarówno na dworcu "Dużym" i "Małym",
w tym samym czasie, używano zarówno podkładów drewnianych, jak i betonowych. Przy czym na dworcu Małym, przeważały podkłady drewniane. Trochę sytuację komplikuje fakt, iż napisałeś: "stan pierwotny tzn. sprzed remontów".
Prawda jest taka, że tych remontów, większych i mniejszych, było na tyle dużo, iż "stanem pierwotnym" nie możemy określać okresu sprzed 2010r. Bowiem, bo od czasu powstania obydwu dworców, w końcu XIX w. - Dużego i na początku XX - Małego, do wskazanego przez Ciebie roku 2010r było na tyle dużo zmian pokładów, że... szkoda gadać;)
Załączone przeze mnie zdjęcia, są najlepszą ilustracją przedmiotowej kwestii. Może nie są najlepszej rozdzielczości, aczkolwiek przy lekkim powiększeniu, wszystko widać jak na dłoni. Tytuły poszczególnych fotografii zawierają datę ich wykonania (podczas ich oglądania w normalnym rozmiarze, wystarczy najechać kursorem na zdęcie; wówczas pojawi się rok).
Zacznę od dworca Małego.
Zobacz załącznik 932027 Zobacz załącznik 932028 Zobacz załącznik 932029 Zobacz załącznik 932030 Zobacz załącznik 932031 Zobacz załącznik 932032 Zobacz załącznik 932033

A teraz dworzec Duży.
Zobacz załącznik 932034 Zobacz załącznik 932035 Zobacz załącznik 932036 Zobacz załącznik 932037 Zobacz załącznik 932038 Zobacz załącznik 932039

Pozdrawiam wszystkich miłośników Ścinawki Średniej. A tych, którzy chcieliby nimi zostać informuję, iż do Ścinawki nie ma już po co jechać.
Jej niepowtarzalny klimat został zabity, podczas ostatniej (trwającej do dzisiaj), modernizacji. Pozostają tylko wspomnienia...
Polska to taka dziwny kraj gdzie przeszłość jest tylko w pełnych frazesów gębach polityków, w rzeczywistości ma się ją głęboko w ...
Lubię przynajmniej raz w roku powłóczyć się po Austrii, tam mimo remontów wprowadzania nowoczesności, aż tak nie demoluje się już istniejącej infrastruktury, nie zauważyłem, aby komuś wpadło do głowy na lokalnej stacji budować windy dla niepełnosprawnych i na siłę wysokie perony.
Jak już pisałem nawet mieszkańcy Ścinawki są zniesmaczeni, delikatnie ujmując tym co zrobiono ze stacją, która miała swój niepowtarzalny klimat, a przy planach rewitalizacji Kolei Sowiogórskiej mogła być wisienką na torcie.
Szkoda gadać.
Odnośnie podkładów chyba zdecyduję się na taki sam melanż jak w realu, gdyż faktycznie jest nie do ustalenia kiedy co i gdzie, nawet na zdjęciach wykonanych przed 2010 rokiem znajdują się podkłady betonowe pokryte nalotem dłuższego użytkowania.
Mam także problem kiedy w miejsce sygnalizatorów kształtowych pojawiły się świetlne, gdyż nawet kolejarze ze Ścinawki nie pamiętają kiedy to miało miejsce. Jedyne co wiem na pewno to że ostatni semafor kształtowy przy wyjeździe na Nową Rudę Słupiec zniknął w czerwcu tego roku.
Chyba najbezpieczniej będzie jednak zbudować makietę stacji przyjmując za daty pierwowzoru lata 2000-2010.
 

Speedway

Znany użytkownik
Reakcje
8.734 17 0
#33
nawet kolejarze ze Ścinawki nie pamiętają kiedy to miało miejsce.
Można by żartobliwie odpowiedzieć, że ci "najstarsi kolejarze" wcale nie są tacy starzy za jakich się uważają. Dlaczego?
Raz jeszcze przejrzałem posiadane zdjęcia i ustaliłem z całą pewnością, iż w roku 1985 semafory kształtowe jeszcze były (vide fotka nr 1), a w 1991r już pojawiły się świetlne (fotka nr 2).
Należy wziąć pod uwagę, iż rzadko kiedy bywa tak, że w ciągu jednego dnia ze stacji znikają wszystkie kształtowe, by następnego już funkcjonowały świetlne. Pewnie i w tym przypadku tak było, tym bardziej, iż jak wspominałeś w swoim powyższym mailu, ostatni kształtowy semafor zdemontowano dopiero w czerwcu tego roku. Sądzę, że swoistym punktem odniesienia mogłyby być np. być tory szlakowe.
Efektem moich skromnych dociekań jest zawężenie czasookresu do zaledwie 6-ciu lat - przedział między rokiem 1985 a 1991r. Zważywszy, iż mamy rok 2022, uważam, że to niezły rezultat, jak na "śledztwo zza biurka". Dlatego też tych "najstarszych kolejarzy" należałoby zapytać, czy już zaczęli się golić ;)

1985r
1985r.jpg


1991r
1991r.jpg
 
OP
OP
Tomasz Sauer

Tomasz Sauer

Znany użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
1.654 81 4
#34
Ci z którymi rozmawiałem to emeryci, może nie pracowali tam zawsze, szczególnie że byli to dwaj maszyniści, jednego rodzina mieszka w domu toromistrza, a po drugiej stronie torów ma uprawę warzyw pod folią, nie byłem aż tak dociekliwy aby pytać od kiedy i jak długo pracowali, bo i tak bezinteresownie zdecydowali się poświęcić mi ponad godzinę.
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.391 463 29
#35
rzadko kiedy bywa tak, że w ciągu jednego dnia ze stacji znikają wszystkie kształtowe, by następnego już funkcjonowały świetlne
Typowa modernizacja polegała albo na całkowitej wymianie urządzeń z mechanicznych na przekaźnikowe, albo przynajmniej na całkowitej wymianie sygnalizacji na świetlną. W obu wypadkach tak właśnie było, że stare semafory kształtowe funkcjonowały do ostatniej chwili, a potem uruchomiono nowe urządzenia z sygnalizacją świetlną, albo same sygnalizatory świetlne. Było też nie raz i tak, że wymieniano tylko semafory wjazdowe (a czasem, choć rzadko, także wyjazdowe z torów głównych zasadniczych), a ma torach głównych dodatkowych jeszcze przez jakiś (czasami dość długi) czas działały kształtowe, ale bynajmniej nie było to regułą. Tak więc powyższe stwierdzenie kolegi @Speedway jest, moim zdaniem, trochę na wyrost.
 

Speedway

Znany użytkownik
Reakcje
8.734 17 0
#36
27.07.2023r. Ścinawka Średnia. Z kronikarskiego obowiązku, zamieszczam kilka zdjęć obrazujących efekty modernizacji (mniej lub bardziej nieudanej) peronu 1. Mam na myśli wiatę peronową przylegającą do budynku dworca. Nad pozostałymi elementami, w tym dojściem do peronu 2, zaciągam kurtynę milczenia. Szkoda łez...
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.JPG
 
OP
OP
Tomasz Sauer

Tomasz Sauer

Znany użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
1.654 81 4
#37
27.07.2023r. Ścinawka Średnia. Z kronikarskiego obowiązku, zamieszczam kilka zdjęć obrazujących efekty modernizacji (mniej lub bardziej nieudanej) peronu 1. Mam na myśli wiatę peronową przylegającą do budynku dworca. Nad pozostałymi elementami, w tym dojściem do peronu 2, zaciągam kurtynę milczenia. Szkoda łez...
Zobacz załącznik 993367 Zobacz załącznik 993368 Zobacz załącznik 993369 Zobacz załącznik 993370
Peron jak peron, przynajmniej został na pierwotnym poziomie, wiata od bidy przynajmniej w zarysie przypomina oryginał, reszta faktycznie jest porażką. Może uda mi się zajrzeć do Ścinawki na jesieni.
 

Podobne wątki