• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Ładunki na kolei w PRL

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.387 463 29
#47
Ta fotka z Zastavami na Gdańskim już kiedyś na forum była, bo dyskutowaliśmy o przewoziach samochodów - już nie pamiętam, w którym wątku. A przy okazji: kolega yahya wstawia fajne zdjęcia, ale może by tak nie powtarzać tych samych fotek w kilku wątkach, jak np. zdjęcie EP05 czy EU07 z zielonym dachem?
 

yahya

Znany użytkownik
Reakcje
35 0 0
#48
Ta fotka z Zastavami na Gdańskim już kiedyś na forum była, bo dyskutowaliśmy o przewoziach samochodów - już nie pamiętam, w którym wątku. A przy okazji: kolega yahya wstawia fajne zdjęcia, ale może by tak nie powtarzać tych samych fotek w kilku wątkach, jak np. zdjęcie EP05 czy EU07 z zielonym dachem?
Tego wątku akurat nie znałem. Natomiast jak kiedyś wstawiałem same odnośniki URL do zdjęć, to się forum burzyło, że nie chce im się w nie klikać... Jak mnie pamięć nie myli, chyba Kolega karol-mar... I jak tu wszystkim dogodzić?

Teraz ww. zdjęcia i tak rezydują na serwerach flickra, a nie tu.

Przy okazji, uczulam raz jeszcze wszystkich na nie "wstawianie" tutaj plików JPG i innych formatów zdjęć z flickra, a odnośników do nich z użyciem funkcji "share", chyba, że wstawiający jest ich właścicielem. We flickrze jest stosowna funkcja "share" (mała ikona w prawym rogu fotografii przy wyświetlaniu pojedynczej), której należy używać wraz z BBCodem, o ile właściciel zdjęć jej nie zablokował. Na forum widziałem przypadki wstawiania pełnowymiarowych plików nie swoich zdjęć. Większość zdjęć na flickrze i tak ma copyright, a nawet jeśli właściciel zmienił licencję na CC, to i tak trzeba to podawać przy wstawianiu zdjęcia.
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.387 463 29
#49
Generalnie zgadzam się z kolegą yahya, że lepiej korzystać z funkcji "share" we flickrze, ponieważ rozumiem to tak, że autor zgadza się na wykorzystanie swych fotek na innej stronie pod warunkiem podania źródła. Uczciwiej jest więc dać taki link. Nie wiem, czy inne galerie mają tę funkcję, jesli nie, to w ogóle mam wątpliwości czy wolno takie zdjęcia ściągać i wstawiać na inną stronę. Ja sam tego w zasadzie nie robię, jeżeli już chcę coś konkretnego pokazać, co wiąże się z prowadzoną tu dyskusją, podaję raczej link od innej strony. Ale absolutnym minimum jest podanie informacji o źródle zdjęć. Natomiast wstawianie samych jpg bez podania źródła jest moim zdaniem niedopuszczalne, choć wiem, że nie wszyscy podzielają moje zdanie na ten temat. Argument, że komuś się nie chce klikać zupełnie do mnie nie przemawia.

A przy okazji spytam, co znaczy używać funkcji "share" wraz z BBCodem? Jak to w praktyce się robi?

Zupełnie inną sprawą, której dotyczyła moja uwaga, jest wstawianie tych samych fotek w kilku różnych wątkach, niezależnie, czy są to linki, czy własne zdjęcia. I nie chodzi mi o tę fotkę z W-wy Gdańskiej, bo to zdjęcie było tu dość dawno i trudno wszystko pamiętać (ja pamiętam, bo dyskutowaliśmy o tych dwupokładowych platformach do samochodów, których modele pokazywałem na forum). Miałem raczej na myśli wymienione przeze mnie przykładowe zdjęcia EP05 i EU07 z zielonym dachem. Przykładów takiego dublowania zdjęć jest na forum więcej i, znowu tylko moim zdaniem, nie jest to najlepsza praktyka, bo odwiedzający forum może się czuć z lekka zdezorientowany i zniechęcony tym, że gdziekolwiek wejdzie, widzi wciąż to samo (oczywiście mówię to z pewną przesadą).
 

yahya

Znany użytkownik
Reakcje
35 0 0
#50
A przy okazji spytam, co znaczy używać funkcji "share" wraz z BBCodem? Jak to w praktyce się robi?
Podaję instrukcję:

1. Kliknąć we flickrze na jakieś zdjęcie, by tylko ono wyświetlało się na ekranie.
2. W prawym dolnym rogu będą widoczne ikonki. Należy wybrać "Share" chyba, że właściciel zdjęcia blokuje tę funkcję.
3. Po rozwinięciu menu "Share" należy wybrać BBCode.
4. BBCode pozwala na określenie rozmiaru ramki, w której udostępniane zdjęcie pokaże się tu na forum. Proponuję wybierać wartości średnie, ok. 700 x 1000 pikseli. Najlepiej dobrać doświadczalnie, by zdjęcia nie były ani za duże, ani za małe.
5. Należy skopiować kod BBCode (na szybko: Ctrl + C), który wyświetli się wtedy poniżej i wkleić go w okienku tworzenia postu na forum.
6. Po kliknięciu "Wyślij odpowiedź" na forum, w ramce określonej w skrypcie BBCode pojawi się zdjęcie z flickra, które jednocześnie będzie odnośnikiem do oryginału. Z tego, co rozumiem, zdjęcie wówczas i tak pozostaje na serwerach flickra, a nie forumowych, więc nie blokuje tu miejsca (niedawno ktoś się niesłusznie na to żalił).[DOUBLEPOST=1410872028,1410871156][/DOUBLEPOST]
Zupełnie inną sprawą, której dotyczyła moja uwaga, jest wstawianie tych samych fotek w kilku różnych wątkach, niezależnie, czy są to linki, czy własne zdjęcia. I nie chodzi mi o tę fotkę z W-wy Gdańskiej, bo to zdjęcie było tu dość dawno i trudno wszystko pamiętać (ja pamiętam, bo dyskutowaliśmy o tych dwupokładowych platformach do samochodów, których modele pokazywałem na forum). Miałem raczej na myśli wymienione przeze mnie przykładowe zdjęcia EP05 i EU07 z zielonym dachem. Przykładów takiego dublowania zdjęć jest na forum więcej i, znowu tylko moim zdaniem, nie jest to najlepsza praktyka, bo odwiedzający forum może się czuć z lekka zdezorientowany i zniechęcony tym, że gdziekolwiek wejdzie, widzi wciąż to samo (oczywiście mówię to z pewną przesadą).
Eee, proszę nie przesadzać i mnie nie zniechęcać. Dane zdjęcie może swą tematyką pasować do wielu wątków. Jakoś trochę użytkowników doceniło w mojej ocenie unikalne zdjęcia z PRLu, jakie wyszukiwałem i udostępniałem na forum, a robi się larum z powodu fotki EP05 i EU07, która pasowała do dwóch wątków? Niemniej, dziękuję tym, którym się te zdjęcia spodobały i wykorzystają je. Przypominam też, że te zdjęcia pochodzą z flickra i formalnie nie rezydują na serwerach forum, tylko serwerach flickra, skąd są ładowane.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.387 463 29
#51
Dzięki za instrukcję, spróbuję następnym razem, jak będę coś chciał z Flickra wstawić (pewnie nieprędko).
Eee, proszę nie przesadzać i mnie nie zniechęcać.
Absolutnie nie chcę nikogo zniechęcać, fotki są fantastyczne, sam już sporo zdjęć z Flickra sobie ściągnąłem. A larum nie podnoszę, te dwa zdjęcia dałem jako przykład. Ale takie sytuacje zdarzają się na forum wcale nie tak rzadko, nie tylko koledze yahya. Ja akurat nie jestem entuzjastą wrzucania fotek wszędzie, gdzie się da, mimo, że nie kwestionuję tego, że mogą one pasować do różnych wątków jednocześnie. Ale powtarzam, to tylko moje zdanie.
 

yahya

Znany użytkownik
Reakcje
35 0 0
#52
Dzięki za instrukcję, spróbuję następnym razem, jak będę coś chciał z Flickra wstawić (pewnie nieprędko).

Absolutnie nie chcę nikogo zniechęcać, fotki są fantastyczne, sam już sporo zdjęć z Flickra sobie ściągnąłem. A larum nie podnoszę, te dwa zdjęcia dałem jako przykład. Ale takie sytuacje zdarzają się na forum wcale nie tak rzadko, nie tylko koledze yahya. Ja akurat nie jestem entuzjastą wrzucania fotek wszędzie, gdzie się da, mimo, że nie kwestionuję tego, że mogą one pasować do różnych wątków jednocześnie. Ale powtarzam, to tylko moje zdanie.
Kiedyś wstawiałem linki do zdjęć na zewnętrznych serwerach tak, jak to z opisu wnioskuję czynił Kolega. Oto, co odpisywali mi użytkownicy:

http://forum.modelarstwo.info/threads/kolej-w-warszawie-i-okolicach.12902/page-60#post-359605
http://forum.modelarstwo.info/threads/kolej-w-warszawie-i-okolicach.12902/page-60#post-359889
http://forum.modelarstwo.info/threads/kolej-w-warszawie-i-okolicach.12902/page-60#post-359894

I jak tu wszystkim dogodzić?
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.387 463 29
#53
Jest różnica między wstawianiem swoich zdjęć, a wstawianiem kopii lub linków do obcych fotografii. Na forum zawsze stosowano zasadę, że swoje własne zdjęcia autor wpisu wstawia bezpośrednio na forum, a nie daje tylko link od jakichs imageshacków, fotosików czy innych serwerów i przeciwko temu były najczęściej protesty. Co innego ze zdjęciami ściąganymi z sieci: tu sprawa jest bardziej złożona. Sposób z wykorzystaniem funkcji "share" wydaje mi się najwłaściwszy: obrazki są bezpośrednio tu widoczne, ale jednocześnie jest link i informacja o pochodzeniu. Możliwość korzystania z tej funkcji oznacza dla mnie to, że autor zgadza się na takie wykorzystanie swoich materiałów. Można też wstawić tylko link do obcego serwera (np. jeżeli na takim serwerze funkcja "share" nie jest dostępna).

Natomiast mam wątpliwości co do ściągania zdjęć z obcego serwera do swojego komputera i potem wstawiania ich na forum tak, jak swoich, gdyż uważam, że jest to naruszanie praw autorskich autora zdjęć. Czym innym jest dla mnie poinformowanie kolegów, że gdzieś (w czasopiśmie, na jakiejś stronie internetowej itp.) są fajne obrazki, a czym innym jest skopiowanie (czy skanowanie) tych obrazków i publikowanie ich na forum - robienie tego drugiego bez uprzedniej zgody autora lub właściciela praw autorskich jest według mnie naruszeniem tych praw.

A dogodzić wszystkim i tak się nie da...
 

yahya

Znany użytkownik
Reakcje
35 0 0
#54
Jest różnica między wstawianiem swoich zdjęć, a wstawianiem kopii lub linków do obcych fotografii. Na forum zawsze stosowano zasadę, że swoje własne zdjęcia autor wpisu wstawia bezpośrednio na forum, a nie daje tylko link od jakichs imageshacków, fotosików czy innych serwerów i przeciwko temu były najczęściej protesty. Co innego ze zdjęciami ściąganymi z sieci: tu sprawa jest bardziej złożona. Sposób z wykorzystaniem funkcji "share" wydaje mi się najwłaściwszy: obrazki są bezpośrednio tu widoczne, ale jednocześnie jest link i informacja o pochodzeniu. Możliwość korzystania z tej funkcji oznacza dla mnie to, że autor zgadza się na takie wykorzystanie swoich materiałów. Można też wstawić tylko link do obcego serwera (np. jeżeli na takim serwerze funkcja "share" nie jest dostępna).

Natomiast mam wątpliwości co do ściągania zdjęć z obcego serwera do swojego komputera i potem wstawiania ich na forum tak, jak swoich, gdyż uważam, że jest to naruszanie praw autorskich autora zdjęć. Czym innym jest dla mnie poinformowanie kolegów, że gdzieś (w czasopiśmie, na jakiejś stronie internetowej itp.) są fajne obrazki, a czym innym jest skopiowanie (czy skanowanie) tych obrazków i publikowanie ich na forum - robienie tego drugiego bez uprzedniej zgody autora lub właściciela praw autorskich jest według mnie naruszeniem tych praw.

A dogodzić wszystkim i tak się nie da...
Akurat wspomniane linki były do moich własnych fotografii, ale dogodzić wszystkim nie sposób, skoro nie chciało się kilku panom klikać.

Sądzę, że administratorzy forum powinni bardziej uczulić użytkowników, by nie pobierali plików JPG z nie swoimi zdjęciami z sieci, a potem wstawiali je na forum tak, jakby były to ich własne. To karygodne. Ta kwestia jest bezsporna.

Funkcja "share" z flickra jest najbezpieczniejsza, bo nie łamie praw autorskich właścicieli zdjęć i zapewnia dostęp do pliku źródłowego. Nawiasem mówiąc, w moim profilu we flickrze mam zablokowaną możliwość udostępniania przez innych moich zdjęć poprzez funkcję "share". Udostępniać mogę je tylko ja. Ale nie wszyscy zdają też sobie sprawę, że jest to ustawienie w konfiguracji, które można zmieniać.
 

MAnTonI

Aktywny użytkownik
Reakcje
182 1 0
#55
Właśnie oglądałem telewizję TVP Historia i w niej program pt.: Kartki z PRL-u "Gospodarzu socjalistyczny" były tam różne urywki z reportaży telewizyjnych o rolnictwie ogólnie pojętym.
Zaciekawił mnie reportaż z 1979 r. w którym pokazywano jak na stacji Jaślany gdzieś w byłym woj. rzeszowskim był problem z załadunkiem buraków cukrowych na wagony podczas kampanii buraczanej i mocnej zimy (pamietnej zimy stulecia 79). Kolej zawaliła mówili rolnicy i nie podstawiała wagonów a produkt gnił i marzł. Reportaż był o tyle ciekawy iż pokazywał nie tylko wagony i stację ale również Stara 28/9, którego załadowywano burakami oraz czekającego na załadunek Żubra w barwach PKS, załadunek wykonywała taka jak poniżej ładowarka. Zdjęcie tej ładowarki wstawił kolega Piaskowy w temacie o "Sprzęcie budolanym i drogowym PRL"
Ładowarka zasięrzutna na ciągniku Mazur D50 i przepiękny Star W25 z kabiną N23.

Zobacz załącznik 99730
Pomyślałem że może zamiast pyr na wagony węglarki ładować nieco większe buraki :) wówczas ziarno koniczyny byłoby prawie w porządku poza kształtem :)


Nie posiadam zdjęć, byłem za młody, ale przytoczę jeszcze jeden rodzaj ładunku o którym już wspomniano w tym wątku na piewrszej stronie. Mianowicie transport pojazdów wojskowych, a dokładnie Stary 660 cysterny do wody wraz z kuchniami polowymi. W Żninie istniała kiedyś wytwórnia maszyn spożywczych Spomasz i ta firma jako produkcję uboczną zabudowywała nowe podwozia Starów oraz budowała wspomniane kuchnie polowe dla wojska. Te zestawy szły na stację na kołach a potem koleją rozsyłano je we wskazane miejsca do jednostek. Pewnie niejeden ze starszych kolegów miał przyjemność jeść grochówkę z takich kuchni polowych opalanych drewnem z lasu na poligonie.
 
Ostatnio edytowane:

bizon56

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#57
Zdjęcie wykonane w 1975r., ponad 200szt. naszych kombajnów zbożowych Bizon wędruje z fabryki w Płocku pod załadunek na statek który zabierze je w dalszą długą podróż do USA.

x1.jpg
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.582 73 0
#58
W tamtym okresie najciekawsze pod względem różnorodności taboru to były pociągi zbiorowe. Dość sporo było też towarowych pociągów ekspresowych z płynną siarką, które priorytetowo przemierzały Polskę z południa na północ - do portu. Ale najciekawsze moim zdaniem były pociągi towarowe, którymi przewożono tabor wąskotorowy, głównie do i ZNTK ale też w ramach przesyłania taboru na inną kolej. W zależności od podstawianych platform parowóz serii Px48 wstawiano na jeden wagon lub na dwa, parowóz i tender oddzielnie.
Często też można było zobaczyć wagony-platformy, na których przewożono do i z ZNTK Wrocław małe, normalnotorowe lokomotywy spalinowe typu Ls40/60 czy też SM03.
 

Podobne wątki