• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Łódzkie bocznice.

Status
Zamknięty, nie możesz umieszczać tu nowych wpisów.
OP
OP
Kpt. Nemo

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
20.256 496 29
#21
Niestety znalazłem tylko cztery zdjęcia, wywrotnica do wagonów, odrobinę torów na terenie EC IC, zupełnie nie rozumiem, będąc na podnośniku strażackim Bronto, nie zrobiłem zdjęć infrastruktury kolejowej, niewybaczalne.
Ostatnie zdjęcie wózek napędzany linami służący do wciągania wagonów na wywrotnicę, autor Sławek Okrojek.

P1080281.JPG


P1080282.JPG


P1080283.JPG


20130219130.jpg
 
OP
OP
Kpt. Nemo

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
20.256 496 29
#22
Kilka zdjęć tajnego układu torowego EC IV, autorstwa Sławka Okrojka.
Piękna panorama z wiaduktu na który nie dałem rady wleźć.

20121002072.JPG


I inne do czegoś służące.

20121127099.JPG


20121127100.JPG


20121204111.JPG


Na tym zdjeciu widac podwójne szyny, dla wagonu i wózka który wpycha-wciąga, wagony do budynku wywrotnicy.

20121204112.JPG


Jak widać z mapy satelitarnej tor idzie bardzo daleko w głąb terenu elektrociepłowni, niestety kończy się w tajemniczym miejscu o którym przewodnik na dniach otwartych nie chciał mówić.
Na mapce jest po prawej stronie, zakręca ku górze.

Bez tytułu.jpg


Wystąpię o pozwolenie na zwiedzenie całej sieci torów, oczywiście jako klub, ale nie bardzo wieżę w powodzenie.
 

michal.guminiak

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
1.416 7 0
#26
Zrobiłem byka-Smulsko piszemy przez u "zwykłe". Pardon!
Wiosną 2012 r. odbyłem podróż sentymentalną po Łodzi odwiedzając stare, dobre kąty. Przy okazji zrobiłem fotkę stacji Łódź Niciarniana. Przed przejazdem, odchodziła bocznica do łódzkiego monopolu. Na zdjęciu resztki starego ukłądu torowego.
 

Załączniki

OP
OP
Kpt. Nemo

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
20.256 496 29
#27
W zasadzie to była bocznica do Budohurtu, a z tej odchodziła dalej do monopolu.
Też jest w planie, a zdjęcie miodzio i podeślij w pełnej rozdzielczości to zostanie wykorzystane.
 
OP
OP
Kpt. Nemo

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
20.256 496 29
#28
Dziś ze specjalną dedykacją dla Michała, człowieka jakich się nie spotyka co dzień, z którym razem zakładaliśmy nasz klub.
Dwie bocznice odchodzące ze stacji Łódź Lublinek
O pierwszej do fabryki domów na Smulsku, w zasadzie nie wiedziałem, na jedynym planie łodzi jest jej trasa, ponieważ nie wiedziałem dokładnie w którym miejscu wychodziła z Lublinka, postanowiłem zacząć niejako od środka, podróż na Retkinię jest kłopotliwa z powodu braku bezpośredniego połączenia, z Darkiem W kolega klubowym dojechaliśmy na Kaliską z zamiarem podjechania pociągiem, o naiwni, owszem jest taki ale za półtorej godziny, cóż wszak to majówka wzorem mieszkańców okolicznych domostw udaliśmy się z tzw. buta.
Dotarliśmy do miejsca gdzie tory przechodziły przez ulice Maratońską, następnie udaliśmy się w stronę końca bocznicy, niestety po chwili okazał się że cały teren na którym wspomniana fabryka domów się znajdowała należy teraz do jakiejś fabryki, bodajże do producenta żyletek i itp. pierdółek czyli Gillette Łódź.
Nie muszę dodawać że po bocznicy nie ma nawet śladu w terenie, ot za późno się tam pojawiliśmy.

DSC_0739.JPG


DSC_0741.JPG


DSC_0742.JPG


Wracamy na ulicę Maratońską, po jej drugiej stronie widać doskonale zachowane starotorze, i tak jest w zasadzie przez cały czas wędrówki jej śladem.

DSC_0740.JPG


DSC_0744.JPG


DSC_0745.JPG


DSC_0746.JPG


Co jakiś czas spotykamy słupki wyraźnie osadzone obok śladu torów, nie wiem jaką rolę spełniały, na każdym jest odlana litera K.

DSC_0747.JPG


Mimo bujnej zieloności bez trudu odnajdujemy nieistniejące torowisko, oraz szczątki podkładów.

DSC_0748.JPG


DSC_0749.JPG


Czasami nasyp, jest przecięty niedawno powstałą drogą.

DSC_0750.JPG


Ale za chwile znów jest widoczny, tu między słupkiem a drzewem po lewej.

DSC_0751.JPG


Dalej jest podobnie, wreszcie w oddali widać nastawnię w okolicach której tor łączył się ze stacyjną bocznicą.

DSC_0753.JPG


DSC_0754.JPG


DSC_0755.JPG


Na ostatnim zdjęciu widać ślad szyn w ulicy Lublinek.
Chwila przerwy z powodu bezduszności maszyny zezwalającej na dodanie wyłącznie szesnastu załączników.
 
OP
OP
Kpt. Nemo

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
20.256 496 29
#29
Wchodzimy na teren kolejowy jak zwykle z duszą na ramieniu, docieramy do nastawni, niestety nikogo w niej nie ma, chciałem spytać o przybliżony czas likwidacji i dokładne umiejscowienie, trudno trzeba będzie poszukać gdzie indziej.

DSC_0757.JPG


Po lewej tor odchodzący do punktu przeładunkowego kruszywa, w głębi po prawej żeberko ochronne do tych dwóch odejść, to do fabryki domów, musiało się zaczynać dalej po lewej stronie, choć z mapy wynika że w głębi zdjęcia, więc albo tor biegł tu gdzie widać drogę, albo żeberko jest tu od niedawna, kolejne pytania na które muszę znaleźć odpowiedzi.

DSC_0758.JPG


Wracamy mijając nastawnię wchodzimy na dość dobrze utrzymany tor, aczkolwiek wygląda na nie nieużywany.

DSC_0760.JPG


Ta bocznica nie jest długa, kilka minut marszu po podkładach, z dat na gwoździach wnioskuję że część podkładów była nasycona w 2009 roku, więc bocznica była odrobinę remontowana, takich podkładów jest sporo, dopiero przy bramie znalazłem gwóźdź z 1981 roku.

DSC_0762.JPG


Dochodzimy do bramy.

DSC_0763.JPG


W zasadzie dało by się wejść na teren, ale nie chciało mi się skrabać przez płot, zrobiłem zdjęcie między sztachetkami, estakady służącej do rozładunku kruszywa, niestety nie posiadam zdjęć z akcji rozładunku ale postaram się takowe znaleźć.

DSC_0766.JPG


Cała estakada wraz z centrum dowodzenia i kozłem oporowym wygląda tak.

DSC_0770.JPG


DSC_0771.JPG


DSC_0774.JPG


Zagadka, pod estakadą leżą stery kruszywa, a tor wygląda na dawno nie używany, w nastawni nikogo nie było, czynna czy nie ta bocznica.

I to na dziś tyle, podobny punkt rozładunku był na Olechowie, też przyjdzie na niego kolej, po wczorajszej reprymendzie Pani z wysokiej wieży( czytaj nastawni) pojadę tam najwcześniej w przyszłym tygodniu.
 
Z

Zv

Gość
#34
Miałem taki epizod w życiu że pracowałem na tej przesypowni w końcówce czasów jej świetności 1993r, krótko bo niecały rok, w ochronie obiektu który należał do Kosmin'u czyli Kopalni Surowców Mineralnych na Pryncypalnej :) Tam nawet skład węgla był. W dzień przesypownia w nocy bramka w Tygrysie .. kto zna Lumumbowo to wie jaki tam był klimat... to były czasy. Mam u mojej Pierwszej taki analogowy jeszcze album fot zrobionych podczas wyładunków. Postaram się poskanować i tu wrzucę.
 
S

Sebastian

Gość
#37
Wchodzimy na teren kolejowy jak zwykle z duszą na ramieniu, docieramy do nastawni, niestety nikogo w niej nie ma, chciałem spytać o przybliżony czas likwidacji i dokładne umiejscowienie, trudno trzeba będzie poszukać gdzie indziej.
Zobacz załącznik 383726
W miejscu widocznego na zdjęciu rozjazdu był "anglik", z którego wychodził tor na estakadę jak i do fabryki domów. Od stycznia 1997 pracowałem na nastawni dysponującej Lublinek (to ta przy przejeździe na ul. Sanitariuszek) ale o ile dobrze pamiętam, to rozjazd został wymieniony na zwyczajny w roku 1996. Jutro postaram się to ustalić z większą dokładnością.

Zagadka, pod estakadą leżą stery kruszywa, a tor wygląda na dawno nie używany, w nastawni nikogo nie było, czynna czy nie ta bocznica.
Bocznica jest czynna, choć wahadła z kruszywem nie przychodzą obecnie zbyt często.
Nastawnia o której piszesz, czyli wykonawcza, jest czynna i ma się dobrze. Może zwyczajnie ktoś nie chciał otworzyć drzwi.
 
OP
OP
Kpt. Nemo

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
20.256 496 29
#38
No i część zagadek rozwiązał Sebastian, dziękuję, a zdjęć przypadkiem nie masz.
Co do nastawni mogło tak być, nie mogłem zajrzeć przez okno bo nie należę do gigantów, ale w szybę pukałem.
 

michal.guminiak

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
1.416 7 0
#39
Z lat 80tych i 90tych zapamiętałem SM31, która codziennie manewrowała na tej bocznicy do przesypowni z talbotami. Mieszkałem na Retkini i wyprawa na stację należała do rytuału.
Paweł, Koledzy, super wątek! I szacunek za ciekawy temat. Dzięki za klimatyczne zdjęcia z pozostałości dawnej bocznicy do fabryki domów. Paweł, to dzięki Tobie wszedłem w modelarstwo bardziej profesjonalne. Naprawdę szacunek za wiele ciekawych inspiracji i twoją modelarską charyzmę!
 
Ostatnio edytowane:
Status
Zamknięty, nie możesz umieszczać tu nowych wpisów.
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
S
Wycieczki i podróże koleją i związane z koleją 50

Podobne wątki