• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Łódzkie bocznice.

OP
OP
Paweł R

Paweł R

Moderator Wycieczki i podróże kolejami
H0e
Ekspert
Najwyższa pora aby temat z martwych powstał, dziś dwa drobiazgi, uzupełnienie tematu z pierwszej strony na temat bocznicy do EC3.
Otóż nie ma już śladu po bocznicy, teren elektrociepłowni wraz budynkami został zakupiony przez prywatnego przedsiębiorcę, wszystko zostanie zburzone a na tym miejscu powstanie.... ? może osiedle, może market, choć ten drugi traci sens w czasach gdy zamykany jest dla wiernych na niedzielę.

Dziś pójdziemy od bramy EC2 na terenie której trwa intensywna rozbiórka torów, przejazd w jezdni pozostanie jeszcze pewnie długo, ul.Wieniawskiego jest mało strategiczną aby coś zmieniać.

Przejazd.

DSC_0008.JPG


DSC_0011.JPG


Za bramą na terenie EC2

DSC_0009.JPG


DSC_0010.JPG


W poprzedniej relacji tu stały silosy i urządzenia zasypowe.

DSC_0012.JPG


Idę w stronę nastawni Łódź Kaliska Towarowa, robiąc zdjęcia w stronę EC2

DSC_0013.JPG


DSC_0014.JPG


DSC_0015.JPG


Okolice nastawni, tor prawy do Prefabetu, (oczywiście nieistniejącego) lewy do punktu załadowczego pyłów z EC2.

DSC_0016.JPG


Druga para torów bliżej nastawni, oba do EC2.

DSC_0018.JPG


Ciągle gotowe.

DSC_0022.JPG


Jeden z torów mija nastawnię, wtedy nie poświęciłem mu dostatecznej uwagi, cóż człowiek ewoluuje.

DSC_0023.JPG


Po drugiej stronie kończy się przed ulicą Wróblewskiego.

DSC_0024.JPG


Szykowne zabezpieczenie toru.

DSC_0025.JPG


Po drugiej stronie ciągnie się dalej.

DSC_0032.JPG


Początkowo myślałem że prowadzi do punktu skupu złomu który jest na styku ulicy i toru, ale przypomniałem sobie że dalej była kiedyś waga wagonowa, co prawda nie mam cyfrowych jej zdjęć, ale jak odkopię papierowe to ją pokażę, dziś poszedłem tylko kawałek aby się upewnić że tor nie znika.

DSC_0037.JPG


Znalazłem tez kilka szyn w okolicy nastawni, możecie je zobaczyć tu: http://forum.modelarstwo.info/threads/szyneczki-i.37551/page-11
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
Paweł R

Paweł R

Moderator Wycieczki i podróże kolejami
H0e
Ekspert
Postanowiłem wydzielić fragment relacji z naszej wyp
EC3 istnieje i ma się dobrze, a znajduje się na ul.Pojezierskiej. Na ul.Wróblewskiego była EC2, to tak dla ścisłości
Już poprawiłem.
To nie pretensja, ale do zwracania uwagi to tlumy, do pomocy to nie koniecznie, ale dziękuję za czujnosć, skąd mi się ta trójka wzięła, może wczoraj przesadziłem z trunkami, a nie to dzisiejsze słońce.
Wpis połączony automatycznie:

Postanowiłem wydzielić cześć relacji z wyprawy na Kaliską, jako relację z bocznicy do zakładów Marchlewskiego, oczywiście to początek, odnalezienie dalszego ciągu nie będzie proste, same zakłady już nie istnieją, jest tam teraz tzw "Manufaktura" targowisko próżności i rozpusty, źródeł mamy niewiele, w zasadzie będziemy bazować na starych planach miasta, ale od czegoś trzeba zacząć.

Odrobina historii dla ciekawych.

https://pl.wikipedia.org/wiki/Fabryka_Izraela_Poznańskiego_w_Łodzi

Mała mapka niestety bez zaznaczonego przebiegu torów, tą mam w pracy.

10.jpg


Górny róg po prawej dwa rzędy kropeczek ginące w zieloności to właśnie ta bocznica biegnąca od ulicy Drewnowskiej, po prawej na dole odbijające w prawo, to tor mijający zasiek węglowy na Kaliskiej zmierzajacy w stronę Al.Włókniarzy.

Zaczynamy od końca, jesteśmy przy zasieku węglowym, w lewo ledwo widoczny odchodzi tor do zakładów, ale zanim do nich dotrze chwilę potrwa.

DSC_1131.JPG


Widok od zasieku w stronę ulicy Drewnowskiej.

DSC_1133.JPG


DSC_1139.JPG


Dalej tor jest bardzo zarośnięty, chwilami zasypany, ale są wyraźne ślady dawnej świetności.

DSC_1151.JPG


Dobrze widoczny jest tor na terenie punktu skupu złomu.

DSC_1157.JPG


Za skupem nie znaleźliśmy śladów toru, niedaleko musiał gdzieś odchodzić od toru głównego.

Dwa prawie takie same zdjęcia Piotrka z czasów gdy w jezdni Al.Włókniarzy były jeszcze tory.
Rok 2005.

2005_010.JPG


2005_011.JPG


Widać gdzie wchodził w zabudowania, których nie ma, ale to tez wskazówka.
CDN.
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
Paweł R

Paweł R

Moderator Wycieczki i podróże kolejami
H0e
Ekspert
Tak sobie myślę że jeśli do tej pory nikogo nie zmotywowałem do wyjścia z domu i szukania w terenie śladów kolei w jego rodzinnym mieście, to tym bardziej nie zainteresują go bocznice łódzkie, dlatego i ten wątek idzie do odstrzału.
Szczególne podziękowania za pomoc w podjęciu trudnych decyzji, kieruję pod adresem łodzian których kilku jest na forum, a którzy mimo posiadanych wiadomości nie pomogli, strzeżcie swojej wiedzy aby nikt Wam jej nie ukradł.
 
OP
OP
Paweł R

Paweł R

Moderator Wycieczki i podróże kolejami
H0e
Ekspert
Tak sobie myślę że mimo porażki w krzewieniu poszukiwań śladów histori jakiejkolwiek i gdziekolwiek, kilku ludzi czytało moje wypociny i dla nich warto to kontynuować.
Tym bardziej że mój serdeczny druh od podróży i alkoholizacji, został całkowicie uwięziony przez małżonkę, która robi wszystko aby go odciągnąć od kolegów, łącznie z prokurowaniem burzy która zalewa domek teściowej, dobrze choć że łańcuch ma na tyle długi że może z miski pochłeptać wody, muszę znów w teren udawać się sam, co nie jest takie proste zważając na moje dolegliwości i lenistwo.
Mało tego ostatnio w tym dziele odnoszę same porażki, dzisiejsze kilka słów i zdjęć będzie dowodem jednej z nich.

Dziś będzie jak zwykle nudno i nie na temat, bo pójdziemy sobie bocznica do elewatora w Rogowie.

Łódź Widzew 9.54 pociąg ŁKA bilet w cenie 7zł. jedziemy, odcinamy się od współpasażerów słuchając muzyki, zasypiamy ale budzi nas oburzona Pani konduktor, Rogów wysiadam i tradycyjnie idę sobie do kasy po powrotny bilet do Łodzi, w cenie a jakże 8.20 zł, oraz w celu pogadania z Panią w kasie jak mam to w zwyczaju, następnie udaję się do centrum handlowego w celu nabycia napoju aby w porę zapobiec odwodnieniu.
Wychodzę ze sklepu i zderzam się z czymś czego nie zauważyłem, do torów jakieś dwieście metrów, może więcej,hm.

DSC_0208.JPG


Wchodzę na tory w miejscu gdzie od torów stacyjnych odchodzi rozgałęzienie zmieniające się w bocznice na stację Rogów Wąskotorowy Towarowy, bo prawej i do elewatora po lewej.

Rogów 3-crop.jpg


Tory na prawo w górę od cyfry osiem.
Początek bocznicy i w kierunku elewatora.

DSC_0209.JPG


DSC_0210.JPG


Wspomniane rozejście torów.

DSC_0211.JPG


Idziemy prawą odnogą, tory zarośnięte, ale kompletne, na podkładach drewnianych i betonowych, mimo krzaków marsz przebiega bezboleśnie.

DSC_0212.JPG


DSC_0213.JPG


DSC_0214.JPG


Jakaś stera podkładów, być może z torowiska które szło równolegle do toru po którym idę, wydaje mi się że były to tory odstawcze z czasów świetności kolei w Rogowie, na moje oko były tam trzy, nie można dziś tego sprawdzić ponieważ wszystko albo zniknęło albo jest skutecznie zasypane.

DSC_0218.JPG


Idziemy dalej.

DSC_0219.JPG


DSC_0220.JPG


Dochodzę do miejsca w którym zawsze podczas rekreacyjnych wizyt w Rogowie spędzam czas, kilometr 96, 750.

DSC_0222.JPG


W tym miejscu jest rozjazd lub dwa, które łączyły tory "odstawcze" w jeden bocznicowy.

DSC_0223.JPG


Dalej już biednie pojedynczy tor.

DSC_0224.JPG


Dochodzimy do kępy drzew, w której kiedyś biegł tor, dziś sforsowanie tych chaszczy jest bez użycia napalmu, bomb paliwowych jest dla takiego okruszka jak ja niemożliwe.

DSC_0225.JPG


Z tego miejsca wychodził tor.

DSC_0227.JPG
 
OP
OP
Paweł R

Paweł R

Moderator Wycieczki i podróże kolejami
H0e
Ekspert
Tak to siedem lat temu wyglądało z góry, dół zdjecia mniej więcej po środku, widać przejazd przez jezdnię.

Rogów 4-crop.jpg


Dziś wygląda tak.

DSC_0226.JPG


Po kilkunastu metrach spaceru po szynach, całkiem współczesnych, napotykam kozioł, oporowy z szyn rosyjskich, nic szczególnego były już prezentowane na forum wielokrotnie.

DSC_0228.JPG


DSC_0229.JPG


DSC_0230-crop.JPG


Za kozłem już nie ma szyn, starotorze wygląda nieźle.

DSC_0231.JPG


Semafor, wjazdowy i pozostałości podkładów.

DSC_0233.JPG


DSC_0234.JPG


Kończy się dobra droga, krzaki tak wysokie jak ja, nie dałem rady przejść mimo iż ważę 102 kg i rozpędzony stanowię niezły taran.
Musiałem iść gorą po jakiejś hałdzie czegoś nieokreślonego.

DSC_0235.JPG


DSC_0236.JPG


Widać strażnicę przejazdową a raczej jej ruiny, oraz ślady po wyrwanych podkładach.

DSC_0237.JPG


DSC_0238.JPG


Strażnica z innej strony i ślady po usuniętym skrzyżowaniu torów normalnego i wąskiego.

DSC_0239.JPG


DSC_0240.JPG


Tak okolice tego skrzyżowania i bocznica na terenie elewatora wyglądały kiedyś i całkiem niedawno.

Rogów 1-crop.jpg


Rogów 2-crop.jpg
 
OP
OP
Paweł R

Paweł R

Moderator Wycieczki i podróże kolejami
H0e
Ekspert
Tu kilka słów o przyczynach mojej porażki, skontaktowałem się z obecnym właścicielem elewatora Panem W, długo wyjaśniałem o co mi chodzi, ale nie zgodził się na moje tam wejście, tłumacząc że nie mam książeczki zdrowia i mógłby się Sanepid do niego przyczepić, przyjmuję to wyjaśnienie, aczkolwiek zżera mnie ciekawość czy kierowcy wjeżdżający na teren wspomnianego mają takowe książeczki.
Nie mogę i już, nie pierwsza to odmowa w ostatnim czasie, musi Wam wystarczyć zdjęcie satelitarne.

Po lewej stronie budynku według zdjęcia musiał być brama wjazdowa.

DSC_0241.JPG


Chciałem do niej dojść wzdłuż płotu, niestety wszędzie zastałem przeszkody tego typu, nie do sforsowania, może jesienią kto wie.

DSC_0243.JPG


Wyjście bocznicy na tor zakończony kozłem widac na zdjeciu satelitarnym jako w miarę dostępne, idę na drugą stronę elewatora, mijam po drodze wejście z czasów komuny, kilka lat temu w portierni mieścił się bar z pysznym żurkiem i możłiwością picia wódeczki za parawanem, oczywiście swoje w wypożyczonych kieliszkach, zamknęli.

DSC_0245.JPG


Za płotem reklama kolejki wąskotorowej, trochę dziwna ze względu na użyty tabor.

DSC_0244.JPG


Wyjście bocznicy też ogrodzone i zarośnięte, nic nie widać, pech.

DSC_0246.JPG


Niespecjalnie uradowany wracam idą po wąskich torach aby uniknąć rozjechania przez wszystkich dżygitów mających w dupie gościa idącego poboczem.
Szyna z Huty Pokój 1955, i coś dla zwolenników symetrii i poprawności wąskotorowej.

DSC_0247.JPG


DSC_0248.JPG


Pod koniec mojej męczarni spotykam chłopaków z rogowa na krzakobraniu jak mniemam po dźwięku piły spalinowej, nie podchodzę żeby nie zagonili do roboty.

DSC_0249.JPG


Wracam na moje ulubione miejsce, mam mnóstwo czasu posiedzę, odpocznę, za chwilę pokażę Wam w skrócie co przyjechało.
 
OP
OP
Paweł R

Paweł R

Moderator Wycieczki i podróże kolejami
H0e
Ekspert
Zjadłem sobie śniadanko a raczej obiadek i czekałem na pociągi, było kilkanaście, pokaże tylko te ciekawsze moim zdaniem, bo flirtów Dartów i ŁKA to już się napatrzyliście i w zasadzie to nic ciekawego.

Na początek ET41-130

DSC_0262-crop.JPG


Byczek ET22-1122 wypłowiały że hej, niech no ktoś tak pomaluje model.

DSC_0266.JPG


I tenże się krzyżował z drugim ET22-753.

DSC_0267.JPG


DSC_0270-crop.JPG


Jedyny warty uwagi osobowy EP07-1031

DSC_0276.JPG


Znów ET41-170

DSC_0286.JPG


I ostatni dziś z triady, ET41-087

DSC_0295.JPG


Gdy się przedzierałem przez krzaczory uciekły mi trzy towary,no ale nie można mieć wszystkiego.

Do następnego razu.
 

Harry Potter

Znany użytkownik
Cóż Pawle, szkoda, że z elewatorem się nie udało. Sam wczoraj przez przypadek dowiedziałem się, że miał być parowóz w Warszawie i przeżyłem z jednej strony zawód bo zdefektował w Legionowie ( awaria panewki osiowej) a z drugiej napatoczył się znajomy i chyba nawiedzę go w robocie z młodym ( może ta awaria to nie przypadek???)- może w Hogwarcie będzie coś wartego opisu?? Pożyję, zobaczę...

Pozdrawiam i do kolejnej relacji...,

ps. Przepraszam za zaśmiecenie wątku nadmiernymi wywodami...