• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Łódzkie bocznice.

Status
Zamknięty, nie możesz umieszczać tu nowych wpisów.
OP
OP
Paweł R

Paweł R

Moderator Wycieczki i podróże kolejami
Zespół forum
H0e
Ekspert
Najwyższa pora aby temat z martwych powstał, dziś dwa drobiazgi, uzupełnienie tematu z pierwszej strony na temat bocznicy do EC3.
Otóż nie ma już śladu po bocznicy, teren elektrociepłowni wraz budynkami został zakupiony przez prywatnego przedsiębiorcę, wszystko zostanie zburzone a na tym miejscu powstanie.... ? może osiedle, może market, choć ten drugi traci sens w czasach gdy zamykany jest dla wiernych na niedzielę.

Dziś pójdziemy od bramy EC2 na terenie której trwa intensywna rozbiórka torów, przejazd w jezdni pozostanie jeszcze pewnie długo, ul.Wieniawskiego jest mało strategiczną aby coś zmieniać.

Przejazd.

DSC_0008.JPG


DSC_0011.JPG


Za bramą na terenie EC2

DSC_0009.JPG


DSC_0010.JPG


W poprzedniej relacji tu stały silosy i urządzenia zasypowe.

DSC_0012.JPG


Idę w stronę nastawni Łódź Kaliska Towarowa, robiąc zdjęcia w stronę EC2

DSC_0013.JPG


DSC_0014.JPG


DSC_0015.JPG


Okolice nastawni, tor prawy do Prefabetu, (oczywiście nieistniejącego) lewy do punktu załadowczego pyłów z EC2.

DSC_0016.JPG


Druga para torów bliżej nastawni, oba do EC2.

DSC_0018.JPG


Ciągle gotowe.

DSC_0022.JPG


Jeden z torów mija nastawnię, wtedy nie poświęciłem mu dostatecznej uwagi, cóż człowiek ewoluuje.

DSC_0023.JPG


Po drugiej stronie kończy się przed ulicą Wróblewskiego.

DSC_0024.JPG


Szykowne zabezpieczenie toru.

DSC_0025.JPG


Po drugiej stronie ciągnie się dalej.

DSC_0032.JPG


Początkowo myślałem że prowadzi do punktu skupu złomu który jest na styku ulicy i toru, ale przypomniałem sobie że dalej była kiedyś waga wagonowa, co prawda nie mam cyfrowych jej zdjęć, ale jak odkopię papierowe to ją pokażę, dziś poszedłem tylko kawałek aby się upewnić że tor nie znika.

DSC_0037.JPG


Znalazłem tez kilka szyn w okolicy nastawni, możecie je zobaczyć tu: http://forum.modelarstwo.info/threads/szyneczki-i.37551/page-11
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
Paweł R

Paweł R

Moderator Wycieczki i podróże kolejami
Zespół forum
H0e
Ekspert
Postanowiłem wydzielić fragment relacji z naszej wyp
EC3 istnieje i ma się dobrze, a znajduje się na ul.Pojezierskiej. Na ul.Wróblewskiego była EC2, to tak dla ścisłości
Już poprawiłem.
To nie pretensja, ale do zwracania uwagi to tlumy, do pomocy to nie koniecznie, ale dziękuję za czujnosć, skąd mi się ta trójka wzięła, może wczoraj przesadziłem z trunkami, a nie to dzisiejsze słońce.
Wpis połączony automatycznie:

Postanowiłem wydzielić cześć relacji z wyprawy na Kaliską, jako relację z bocznicy do zakładów Marchlewskiego, oczywiście to początek, odnalezienie dalszego ciągu nie będzie proste, same zakłady już nie istnieją, jest tam teraz tzw "Manufaktura" targowisko próżności i rozpusty, źródeł mamy niewiele, w zasadzie będziemy bazować na starych planach miasta, ale od czegoś trzeba zacząć.

Odrobina historii dla ciekawych.

https://pl.wikipedia.org/wiki/Fabryka_Izraela_Poznańskiego_w_Łodzi

Mała mapka niestety bez zaznaczonego przebiegu torów, tą mam w pracy.

10.jpg


Górny róg po prawej dwa rzędy kropeczek ginące w zieloności to właśnie ta bocznica biegnąca od ulicy Drewnowskiej, po prawej na dole odbijające w prawo, to tor mijający zasiek węglowy na Kaliskiej zmierzajacy w stronę Al.Włókniarzy.

Zaczynamy od końca, jesteśmy przy zasieku węglowym, w lewo ledwo widoczny odchodzi tor do zakładów, ale zanim do nich dotrze chwilę potrwa.

DSC_1131.JPG


Widok od zasieku w stronę ulicy Drewnowskiej.

DSC_1133.JPG


DSC_1139.JPG


Dalej tor jest bardzo zarośnięty, chwilami zasypany, ale są wyraźne ślady dawnej świetności.

DSC_1151.JPG


Dobrze widoczny jest tor na terenie punktu skupu złomu.

DSC_1157.JPG


Za skupem nie znaleźliśmy śladów toru, niedaleko musiał gdzieś odchodzić od toru głównego.

Dwa prawie takie same zdjęcia Piotrka z czasów gdy w jezdni Al.Włókniarzy były jeszcze tory.
Rok 2005.

2005_010.JPG


2005_011.JPG


Widać gdzie wchodził w zabudowania, których nie ma, ale to tez wskazówka.
CDN.
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
Paweł R

Paweł R

Moderator Wycieczki i podróże kolejami
Zespół forum
H0e
Ekspert
Tak sobie myślę że jeśli do tej pory nikogo nie zmotywowałem do wyjścia z domu i szukania w terenie śladów kolei w jego rodzinnym mieście, to tym bardziej nie zainteresują go bocznice łódzkie, dlatego i ten wątek idzie do odstrzału.
Szczególne podziękowania za pomoc w podjęciu trudnych decyzji, kieruję pod adresem łodzian których kilku jest na forum, a którzy mimo posiadanych wiadomości nie pomogli, strzeżcie swojej wiedzy aby nikt Wam jej nie ukradł.
 
Status
Zamknięty, nie możesz umieszczać tu nowych wpisów.